۱۰ هزار تندیس شهدای آذربایجان‌شرقی ساخته خواهد شد
۱۰ هزار تندیس شهدای آذربایجان‌شرقی ساخته خواهد شد
فرمانده سپاه عاشورا از ساخت ۱۰ هزار مورد تندیس شهدای آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش شمس، اصغر عباس‌قلی‌زاده عصر روز سه‌شنبه ۴ مهر در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با قدردانی از حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز در برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی عنوان کرد: تلاش داریم با حداقل هزینه ماندگارترین اقدامات در خصوص گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انجام گیرد.

وی اضافه کرد: ۲۶ کمیته برای برگزاری این کنگره تشکیل یافته و مقرر شده با برنامه اجرایی مدون این کمیته ها فعال شوند.

وی با اظهار امیدواری از برگزاری کنگره‌ای باشکوه و ماندگار گفت: همچنین امیدوارم در نمایشگاهی که به همین مناسبت در بیت مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد، با تمام توان حضور یابیم.

شهردار تبریز همچنین در این زمینه اظهار کرد: احداث پارک شهدا در آرامستان عمو زین الدین نیز در دستور کار قرار دارد که قول می دهیم تا ۲۹ آبان این پارک تحویل داده شود.

یعقوب هوشیار افزود: همچنین برنامه‌های دیگری همچون کاشت ۱۰ هزار نهال به مناسبت برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهرداری شورای اسلامی شهر تبریز نیز خاطرنشان کرد: دیوارنگارهای محتوایی تصاویر شهدا که ماندگاری بیشتری دارند شناسایی شده و محتوای مد نظر کوتاه و المان‌های دفاع مقدس و شهدا در محلات و یا میادین و یا محل هایی که اتفاقاتی که در زمان دفاع مقدس در آن محل رخ داده است، نصب شود.

احد صادقی افزود: همچنین پیشنهاد دارم بیلبوردهایی از تصاویر شهدا در اتوبان‌های شهری و ورود و خروجی های شهر نصب شود تا فضای شهر در آن ایام تغییر یابد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این زمینه گفت: در کنار ۱۰ هزار شهید، ما شهدای زنده ای همچون فرماندهان هشت سال دفاع مقدس داریم که گنجینه ای برای شهر تبریز هستند و همانطور که برای سردار اوصانلو مراسم تجلیل برگزار کردیم که در کشور کم‌نظیر بود، برنامه‌های تجلیلی برای فرماندهان جنگ ترتیب داده شود.

انتهای پیام /