حماس انتقام ۷۸ سال جنایت صهیونیست‌ها را می گیرد
حماس انتقام ۷۸ سال جنایت صهیونیست‌ها را می گیرد
فرمانده سپاه عاشورا با تبریک پیروزی های اخیر جبهه مقاومت و حماس در مقابله با اشغالگران قدس، گفت: حماس و گروه های جهانی فلسطین انتقام ۷۸ سال جنایت، کودک کشی و وحشی گری صهیونیست ها را می گیرد.

به گزارش شمس، سردار اصغر عباسقلی زاده روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت شهدای دانشگاه علوم پزشکی تبریز با عنوان “بر بال فرشته‌ها “، افزود: این موفقیت ها و جسارت مثال زدنی رزمندگان فلسطینی برای دوستان این مردم مظلوم مایه مسرت و خرسندی و برای دشمنان آنها به خصوص اسرائیل غاصب، آمریکای جنایتکار و انگلیس بسیار هراس انگیز و هولناک بوده است.

وی با اشاره به تاریخ سراسر غم و اندوه و رنج و مصیبت های بی انتهای مردم ستم دیده و مظلوم فلسطین، یادآور شد: تحولات و معادلات جهانی با بیداری ملت ها امروز بسیار دگرگون شده و متفاوت از دهه های قبل است و بر این اساس جنایت ها و ظلم هایی که صهیونیست ها علیه فلسطینی ها که طی سالیان متمادی صورت داده اند، باید تقاص دهند.

سردار عباسقلی زاده محرک و عامل اصلی شرایط سرزمین های فلسطین را انگلیس و آمریکا خواند و اظهار کرد: در ۷۸ سال گذشته این کشورها به دست صهیونیست ها انواع و اقسام بلاها و مصیبت ها را بر سر مردم بی دفاع فلسطین آورده اند و امروز باید در برابر حماس نیرومند و مقتدر جواب دهند.

وی با اشاره به درایت ها و پیش بینی ها مقام رهبری درباره تحولات منطقه و به خصوص شرایط فلسطین، یادآور شد: در سال های قبل ایشان در جواب کشورهای طرف برجام که اعلام کردند خیالمان ۲۵ سال از ایران درباره انرژی هسته ای راحت شد، فرمودند: تا ۲۵ سال آینده کشوری به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت، اما موفقیت های حماس به همراه حماقت صهیونیست ها نشان می دهد که آنها برای این پیش بینی عجله دارند.

فرمانده سپاه عاشورا از جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو کشورها و ملت های آزاده در جهان یاد کرد و با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که بر محور دینی و اسلامی حرکت می کند، یادآور شد: طی سال های پس از انقلاب اسلامی هر نیرو و قدرتی که در برابر عزم و اراده ملت ایران اسلامی بروز کرده، محکوم به شکست بوده است.

وی عامل اصلی موفقیت های جمهوری اسلامی را ولایت مداری و عمل به رهنمودهای امامین انقلاب بیان و اضافه کرد: باید توجه داشت که بدون ولایت مداری و حمایت از اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه سعادت دنیوی و اخروی متصور نیست و به گواه تاریخ در این مدت ملت آگاه و با بصیرت ایران در این مسیر لحظه ای درنگ نداشته است.

عباسقلی زاده شهدا را مایه عزت، افتخار و مباهات و سربلندی ایران اسلامی در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی دانست و با تاکید بر اینکه برگزاری یادواره های شهدا نباید مورد غفلت قرار بگیرد، گفت: خون پاک شهدا است که درایت را به ملت ایران ارزانی داد و به واقع شهدا سرنوشت ایران را تغییر دادند، چون اگر آن حماسه ها نبود امروز ایرانی ها زیر چکمه های نظام استکبار له می شدند.

وی دوران هشت سال دفاع مقدس را برگ زرین در تاریخ این کشور خواند و افزود: دلاوری و از جان گذشتگی جوانان، وحدت و یکپارچگی آحاد ملت و فرماندهی امام راحل از جمله عوامل موفقیت ما در این عرصه مهم نظامی و سیاسی بود.

فرمانده سپاه عاشورا جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران را دلیلی بر قدرت دفاعی جمهوری اسلامی و در عین حال ناشی از درماندگی نظام سلطه دانست و گفت: دشمنان با تجربه چهار دهه مقابله با ایران به خوبی دریافتند که هیچ ترفند سخت یارای مقابله با اراده پولادین مردم ایران را ندارد، بر همین اساس به مقابله نرم روی آورده و بر همین مبنا تنها راهکار را مسیر شیطانی هجوم به باورها، اعتقادات و نفسانیات انتخاب کرده است.

۱۵۰ شهید جامعه پزشکی آذربایجان شرقی/ ۲۰ شهید مدافع سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این همایش، نقش شهدای این مجموعه در دوران دفاع مقدس و همچنین عرصه های سلامت را بسیار مهم و تعیین کننده خواند و گفت: جامعه پزشکی، پرستاری و سایر بخش های حوزه بهداشت و سلامت در هشت سال دفاع مقدس حضوری بسیار موثر و تعیین کننده در کنار رزمندگان داشتند که این حضور و روحیه هم اکنون نیز در بین کارکنان وجود دارد.

بهمن نقی پور مجموع شهدای دانشگاه علوم پزشکی تبریز را ۱۵۰ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۲۵ نفر دانشجو، ۱۷ کارمند، ۶۸ نفر از کارکنان بهداری رزمی و ۲۰ شهید جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی بودند که در سال های اخیر نیز تعداد ۲۰ نفر از کادر درمان آذربایجان شرقی به عنوان شهید مدافع سلامت جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه ایثار ندیدن خود در برابر تمام هستی و جان خود است، یادآور شد: شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت و سلامت کشور در همین مسیر گام برداشته و نشان دادند که هرگز در برابر حدمت به میهن و مردم کوتاهی نکرده و خستگی نمی شناسند.

نقی پور ادامه داد: در جریان شیوع ویروس کرونا جامعه پزشکی نشان داد که این کادر درمان و سلامت هرگز در دفاع از حریم امنیت سلامت کشور سر خم نکرده و تا پای جان ایستادگی می کنند و در این مدت با خلوص نیت و صادقانه در مسیر خدمت رسانی عمل کردند.

وی گفت: جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان آذربایجان شرقی در این همایش باردیگر با تجدید بیعت و میثاق خود با شهدا و امام شهدا و مقام رهبری، اعلام می کنند در راه اعتلای اسلام و فرهنگ ناب محمدی(ص) ذره ای کم کاری نکرده و راه و آرمان شهدا را ادامه می دهند.

در این همایش با تجلیل از خانواده های شهدای علوم پزشکی، از مجموعه خاطرات شهید ابوالقاسم اصغری دانشجوی پزشکی دانشگاه تبریز به نام “کشش عشق او” و نیز مجموعه ۶ جلدی کتب سپید رونمایی شد.

انتهای پیام /