۱۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید بازگشت
۱۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید بازگشت
معاون امور صنایع سازمان صمت استان آذربایجان‌شرقی، گفت: در طول یک سال گذشته ۱۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید پیوست.

به گزارش شمس، آرش نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی حوزه صنعت در این اداره‌کل، بحث رونق تولید است که این مهم را با دو رویکرد راه‌اندازی طرح‌های ناتمام و تکمیل رونق تولید پیگیری کرده‌ایم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در بحث راه‌اندازی واحدها و طرح‌های نیمه تمام در ۱۱ ماه گذشته موفق با راه‌اندازی ۵۰۰ واحد جدید شده که از این منظر رتبه سرمایه‌گذاری استان را بهبود بخشدیم.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل رونق تولید در خصوص واحدهایی که کمتر از ظرفیت تولید فعالیت می‌کردند نیز از مهم‌ترین رویکردهای کاری این اداره‌کل است که به موجب آن، واحدهایی که با ۷۰ درصد ظرفیت تولید فعال بودند در اولویت قرار گرفتند و ظرفیت تولید در این واحدها به ۱۰۰ درصد رسید.

نگهبان همچنین یادآور شد: در این مدت به تنوع محصول هم توجه داشتیم و ۴۰۰ طرح توسعه‌ای جدید در سال‌جاری صادر شده است.

وی در ادامه گفت: محوریت دوم بحث احیا و بازگردانی واحدهای مشکل‌دار به چرخه تولید بود که از تعداد ۲۱۰ واحد صنعتی داخل شهرک‌های صنعتی و ۱۶۰ واحد خارج شهرک‌های صنعتی راکد بودند که در طول یک سال گذشته ۱۰۰ واحد را به چرخه تولید بازگرداندیم.

وی ادامه داد: این سیاست در سال‌جاری هم ادامه پیدا می‌کند که ۳۷۵ واحد احصاء شده قابل احیا هستند.

نگهبان با بیان اینکه جهت استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی کشور سایت “توان ایران” راه‌اندازی شده است، یادآور شد: این سامانه به دنبال ایجاد فرصت برای داخلی‌سازی نیازهای وارداتی کشور می‌باشد و از صنعتگران و تولیدکننده‌های استانی درخواست کردیم، توانمندی‌های خود را در این سایت ثبت کنند.

وی اضافه کرد: حدود ۵ هزار محصول استان در این سایت ثبت شده است.

وی بیان داشت: صدور پروانه بهره‌برداری برای شرکت‌های دانش بنیان شروع شده و صدور مجوز برای واحدهای فناور هم در اولویت برنامه‌ریزی قرار دارد.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما به دنبال استقرار تامین مالی زنجیره‌ای هستیم، استفاده از بازار سرمایه و ابزارهای جدید مالی راهگشا خواهد بود و تأمین مالی زنجیره‌ای، طرح بزرگ وزارت صمت و بانک مرکزی برای حمایت از تولید است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای عالی سرمایه‌گذاری در استان شکل گرفته و رویکرد استان برای جذب سرمایه‌گذار است. این شرایط برای بخش صنعت استان امیدآفرین است و نویدبخش سال کاری پرباری است.

انتهای پیام/