یک بام و دو هوای مسکن ملی آذربایجان‌شرقی/ از اذعان استاندار تا اصرار مدیرکل
یک بام و دو هوای مسکن ملی آذربایجان‌شرقی/ از اذعان استاندار تا اصرار مدیرکل
اظهارات متناقض مسؤولان اجرایی و دست اندرکاران حوزه راه و شهرسازی در خصوص عقب ماندگی یا پیشرفت بالای طرح مسکن ملی در آذربایجان شرقی موجب سردرگمی مردم بین یک بام این طرح و دو هوای مسؤولان آذربایجان شرقی بر سر اجرای آن شده است.

به گزارش شمس و به نقل از خبرگزاری فارس، استاندار در جمع اعضای شورای مسکن آذربایجان‌شرقی گفته است: طبق برنامه‌ریزی‌ها برای دو سال اول دولت، باید ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن در استان شروع می‌شد و بخش عمده آن نیز رو به اتمام می‌بود اما امروز ۷۷ هزار واحد مسکن در استان در حال ساخت است و تعداد واحدهای در حال اتمام نیز بسیار اندک است.

وی علت این عقب‌ماندگی را عدم پیگیری تصمیمات دانسته و تاکید کرده است: مشکل استان ما مشکل نظارت و پیگیری است و هیچ مدیری نمی‌خواهد خود را هزینه کند که دود این کار هم به چشم مردم می‌رود.

اما گویا این انتقادات به مذاق مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خوش نیامده و امیر بخشی‌‍زاده درست یک روز پس از سخنان عابدین خرم با اظهار اینکه آذربایجان‌شرقی هیچ عقب ماندگی درحوزه مسکن ندارد، گفته است: در خصوص تامین زمین با چالش مواجه نیستیم و برای سایر متقاضیان نیز تامین زمین انجام می‌شود.

اظهارات متناقض فوق در خصوص عقب ماندگی یا پیشرفت بالای طرح مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی در حالی مطرح می‌شود که موضوع مکان‌یابی برای اجرای بخشی از واحدهای این طرح نیز با چالش‌ها و ابهاماتی روبرو بوده و بخش قابل توجهی از چند هزار نفر از ثبت نام‌کنندگان برای مسکن ملی در شهر جدید شهریار حتی امروز هم در بلاتکلیفی هستند چرا که به گفته مسئولان راه و شهرسازی به دلیل مشکلاتی نظیر قیمت بالای زمین در این شهرک به واسطه عواملی چون تملک بخشی ظاهرا خصوصی بر زمین‌های این منطقه، تحویل زمین یا واحد در این شهر جدی به متقاضیان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام /