گروکشی مدیرکل راه‌و‌شهرسازی در صحن شورا/ برادری‌تان را ثابت کنید تا جلو بیاییم!
گروکشی مدیرکل راه‌و‌شهرسازی در صحن شورا/ برادری‌تان را ثابت کنید تا جلو بیاییم!
امیر بخشی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه روز گذشته شورای شهر با لحنی عجیب از شهرداری خواست که ابتدا برادری خود را در ساخت و ساز 10 هکتاری شهرک جوانان ثابت کند، تا بلکه راه و شهرسازی هم به تعهدات خود عمل نماید!

به گزارش خبرنگار شمس، شهرداری تبریز اخیرا به صورت جدی موضوع ساخت و ساز مسکن در شهرک جوانان را در دستور کار قرار داده است و حتی به گفته مسئولان امر، برخی اقدامات زیرساختی برای تحقق این هدف نیز تا حدود زیادی پیش رفته است.

اما با توجه به اینکه برخی از مسائل و موضوعات مربوط به این شهرک می‌بایست توسط اداره کل راه و شهرسازی استان رفع شود، روز گذشته امیر بخشی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر تبریز حضور داشت.

او با لحنی عجیب از شهرداری خواست که ابتدا برادری خود را در ساخت و ساز ۱۰ هکتاری شهرک جوانان ثابت کند، تا بلکه راه و شهرسازی هم به تعهدات خود عمل نماید.

این اظهارات باعث شد یعقوب هوشیار، شهردار تبریز از لحن طلبکارانه مدیرکل راه و شهرسازی استان انتقاد کند و بگوید: «شهرداری اصلا وظیفه ساخت و ساز مسکن ندارد و این وظیفه دولت است، ما را بدهکار نکنید.»

بخشی‌زاده هم در پاسخ گفت: «خب نسازید! پرداختن به داخل شهر هم وظیفه ما نیست.»

این بگو مگوها در حالی اتفاق می‌افتد که احداث مسکن در شهرک جوانان، می‌تواند مشکل مسئله صدها خانوار تبریزی را برطرف کند و شهرداری تبریز با اینکه وظیفه‌ای قانونی در این حوزه ندارد، در راستای اهداف اجتماعی‌اش به این موضوع ورود پیدا کرده است.

اما به نظر می‌رسد مدیرکل راه و شهرسازی استان که به خاطر عملکرد ضعیف در حوزه مسکن ملی در شهر جدید سهند و شهریار مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته، نمی‌تواند پیشتازی شهرداری تبریز را برتابد و با عدم تعامل و همکاری، می‌خواهد این پروژه را نیز به ده‌ها پروژه ابتر استان اضافه کند.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی