گرانی مردم را به زحمت انداخته است/ اقتصاد را باید به مردم واگذار کرد
گرانی مردم را به زحمت انداخته است/ اقتصاد را باید به مردم واگذار کرد
رئیس مجلس گفت: گرانی مردم را به زحمت انداخته است و ما از آن آگاهیم و در راستای تقویت نظارت بر دولت و اصلاح ساختارهای اقتصادی جهت حل مشکلات معیشتی مردم در تلاشیم.

به گزارش خبرنگار شمس، «محمدباقر قالیباف» در همایش بین‌المللی شیخ شهید محمد خیابانی که به مناسبت صدمین سالگرد شهادت در تالار وحدت تبریز برگزار می‌شد اظهار داشت: شهید خیابانی یکی از اسوه‌های ایران بود و تاریخ آذربایجان نشان می‌دهد این خطه از کشورمان در هر زمینه‌ای اول است.

وی ادامه داد: تاریخ معاصر آذربایجان با ایستادگی و مجاهدت گره خورده است و آذربایجانی‌ها به گونه‌ای تاریخ‌سازی کرده‌اند که تمام مردم ایران به آنان افتخار می‌کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه رشادت‌های آذربایجانی‌ها را در لشکر عاشورا و در طول ۸ سال دفاع مقدس دیده است، خاطرنشان کرد: عاشورایی‌ها غیرت اسلامی را به نمایش گذاشتند و بنده در زمان جنگ تحمیلی رزمنده‌ای را دیدم که یک پای او قطع و به سبب حریق بدنش بوی گوشت او می‌آمد و درحالی که در میدان مین بی‌جان افتاده بود با لهجه آذری! می‌گفت من را رها کنید و وقتی فهمید فارس هستیم به زبان فارسی تاکید کرد مواظب مابقی مین‌ها باشیم. آن مرد آذربایجانی نماد شجاعت بود.

وی شهید شیخ محمد خیابانی را مردمی خواند و ابراز داشت: حرکت آن شهید بزرگوار منطبق با سنت‌های الهی و در راستای مبارزه با ظلم و استبداد بود. هیچ ملتی به کسانی که وطن‌فروشی کرده و مقابل مستبدان سر تعظیم فرود آورده‌اند تحسین نمی‌گوید و این درس بزرگی است که ما از تاریخ می‌گیریم.

قالیباف با بیان اینکه علی‌رغم تمامی مشکلات انقلاب به راه خود ادامه می‌دهد، یادآور شد: هرگاه از سیاست مردم باوری فاصله گرفته‌ایم ضربه‌اش را خورده‌ایم و علت مشکلات اقتصادی موجود عدم واگذاری آن به مردم است. واحدهای خصوصی موفق‌اند و شاهد رونق اقتصادی در آنان هستیم و اگر برایشان مشکلاتی به‌وجود آمده به‌خاطر دخالت و مزاحمت دولت است.

وی با تاکید بر اینکه خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها در دستور کار مجلس یازدهم است، گفت: گرانی مردم را به زحمت انداخته است و ما برای حل مشکلات اقتصادی ساختار بودجه ۱۴۰۰ را تا حدودی اصلاح کردیم و محوریت را بر تمرکززدایی، محرومیت زدایی و اشتغال‌آفرینی قرار دادیم.

انتهای پیام/