کلاهبرداری به صورت استخدام کارمند اینترنتی (دورکاری) و دریافت مبلغ برای استخدام
کلاهبرداری به صورت استخدام کارمند اینترنتی (دورکاری) و دریافت مبلغ برای استخدام
شیادان سایبری از نیاز عموم مردم به اشتغال سوء استفاده کرده و با انتشار آگهی استخدامی کاذب از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش شمس، اخیرا کلاهبرداری هایی با ترفند استخدام کارمند به کرات اتفاق افتاده است که در ادامه کاملا شگرد این کلاهبرداران را با تمام جزئیات تشریح نموده ایم . این افراد روش های مختلفی دارند و از یک روش ثابت بهره نمیگیرند.

روش برخی از آنها که از طریق آگهی های کار به کلاهبرداری میپردازند به این گونه می باشد که ابتدا با ارسال ایمیل، نامه و یا تماس تلفنی، مشاغلی را به کارجویان و افراد معرفی می کنند و با این گونه جلوه دادن شغل های پیشنهادی که در کمترین زمان و با کم ترین تلاش می توانند در آمدی فوق العاده کسب کنند، سعی بر این دارند که افراد را تحت تاثیر قرار دهند. همچنین آنها معرفی روش هایی تضمینی را برای کسب میزان بالایی از درآمد به افراد وعده می دهند.

بعضی از مشاغلی که ممکن است به شما پیشنهاد دهند می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • چسباندن پاکت های هدیه
  • کار به صورت دور کاری مانند ادمین تلگرام، تایپیست و …
  • بسته بندی کالا ( این کالا باید از جای خاصی که به شما اطلاع داده می شود تهیه شده و شما خودتان مسئولیت فروش این کالا را به عهده میگیرید و باید وجه کالا را به شرکت پرداخت نمائید)
  • تحویل کالا
  • و برخی دیگر از کارهای در منزل

در همچین شرایطی اگر جزو آن دسته از افراد باشید که مدت هاست متقاضی یک شغل می باشید ممکن است تحت تاثیر تکنیک و وعده های دروغین این افراد قرار گیرید اما در چند خط بعدی می توانید ببینید که در صورت قبول این پیشنهادات چه اتفاقی انتظارتان را می کشد.

در بیشتر مشاغلی که این افراد در قالب ایمیل، نامه و یا تماس به شما پیشنهاد می دهند و در صورت قبول این پیشنهادات قوانینی را جزو طرح واره کار به شما معرفی می کنند.

یکی از این قوانین برای شروع کار درخواست وجه پیش پرداخت برای ارسال بسته های آغازین کار، می باشد. در صورتیکه شما این مبالغ را پرداخت کنید، ممکن است هیچ کالایی دریافت نکنید و یا در صورت دریافت هم چیزی که به شما وعده داده شده بوده و شما انتظار دریافت آن را داشته اید نیست.

بخش مهم قضیه آن است که بعد از ان که کارتان را به اتمام رساندید نیز این افراد با بهانه هایی مثل کار شما از کیفیت لازم برخوردار نیست و یا اصلا قابل قبول نیست از پرداخت بخش قابل توجهی از دستمزدتان و یا همه دستمزدتان سر باز می زنند.

اما علاوه بر این روش کلاهبرداران از روش دیگری که در قالب آگهی های استخدام صورت می گیرد هم برای کلاهبرداری استفاده می کنند. در این روش افراد کلاهبردار از شما می خواهند تا مقداری پول از حساب بانکیتان به حساب شرکت های خارجی منتقل کنید و در صورت پرداخت آن میزان پول به شما وعده داده خواهد شد که میزانی پورسانت به حساب شما واریز می شود.

برای انتقال پول به حسابتان آنها در خواست اطلاعات و جزئیات حساب بانکیتان را خواهند داشت و اگر جزئیات حساب بانکیتان را در اختیار آنان قرار دهید، از آن برای سرقت پول شما و یا ارتکاب سایر فعالیت های مجرمانه استفاده خواهند کرد.

نشانه هایی که به شما کمک می کند تا متوجه کلاهبرداری به صورت استخدام کارمند (دور کاری) شوید:

اگر شما به صورت ناگهانی یک سری آگهی های دعوت به کاراز طریق ایمیل، پیامک و یا تماس دریافت کردید که به شما وعده شغلی تضمینی و با حقوق و دستمزد بالا به صورت دور کاری و یا کار در منزل داده شده است شما اولین هشدار را دریافت کرده اید و باید در قدم های بعد احتیاط کرده و به سرعت به این آگهی ها اعتماد نکنید.

اکثر این آگهی ها به این صورت عنوان می شوند که شما با کم ترین تلاش و زحمت و تنها با به کارگیری کامپیوتر شخصیتان و یا با کار در منزل می توانید درآمدی استثنایی و فوق العاده داشته باشید این نیز نشانه دیگری است که باید به سرعت آن را ایگنور نمایید.

در مواردی که از شما در قالب این پیام ها و آگهی ها خواسته می شود که جزئیات اطلاعات شخصی و بانکی خود را به انها انتقال دهید لطفا تحت هیچ شرایطی این کار را نکنید.

همچنین اگر از شما خواسته شد تا مبلغی را پرداخت کرده و یا پولی را منتقل کنید باز هم دقت کنید که به هیچ عنوان مرتکب این اشتباه نشوید. چون با این کار به راحتی اجازه می دهید که از اطلاعات و حساب بانکیتان سواستفاده شود.

راهکارهایی که به شما کمک می کند تا از خود در برابر این گونه از کلاهبرداری محافظت کنید:

  • لطفا به آگهی های استخدام و پیشنهاد فرصت های شغلی که به طور ناگهانی و بدون درخواست شما برایتان فرستاده می شود، به هیچ عنوان اعتماد نکنید.
  • آگهی های کار و استخدامی که پیشنهاد درآمد های بالا و تضمینی می دهند و به خصوص آنها که درخواست مبلغی پول از شما دارند را به سرعت ایگنور کنید.
  • اگر کاری به شما پیشنهاد شده است که نیازمند تولید یا فروش نوع مشخصی از کالا و خدمات می باشد، حتما تحقیق کنید که بازار کار برای آن وجود داشته باشد.
  • حتما و حتما دقت کنید که با آگهی هایی که آدرسی برای مراجعه ندارند به هیچ عنوان شروع به کار نکنید.
  • به هیچ وجه با درخواست انتقال پول به افراد دیگر موافقت نکنید، شاید ندانید که این عمل پولشویی است و یک اقدام مجرمانه است.

صحبت پایانی

در این مطلب سعی نمویم تا شما را از کلاهبرداری به صورت استخدام کارمند اینترنتی (دورکاری) و دریافت مبلغ برای استخدام آگاه نماییم و نشانه ها و راهکارهای مواجهه با آنها را نیز به طور کامل برای شما عزیزان تشریح نماییم.

پیشنهاد ما به شما دوستان و کاربران عزیز این می باشد که کانال های استخدامی معتبر برای یافتن شغل مورد نظرتان اقدام کرده و به هر آگهی ناشناس و ناگهانی اعتماد نکنید.

انتهای پیام /