کرونا صحن علنی را به تعطیلی کشاند / شهرداری پای کار موزه دفاع مقدس بیاید
کرونا صحن علنی را به تعطیلی کشاند / شهرداری پای کار موزه دفاع مقدس بیاید
جلسه امروز شورای شهر تبریز در محل عمارت قدیمی شهرداری تبریز تنها با یک دستور جلسه برگزار شد و ادامه جلسات بدلیل شیوع بالای ویروس کرونا بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش شمس ، شهرام دبیری، رئیس شورا در ابتدای این جلسه گفت:  به دلیل افزایش شیوع کرونا فقط دستورجلسه تجلیل از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس برگزار خواهد شد و بقیه دستور جلسات عصر بصورت آنلاین در فضای مجازی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در زمان جنگ تمامی مردم بر خود وظیفه می دانستند که در جنگ شرکت کنند و این روحیه شهادت طلبی باعث شد در جنگ ۸ سال دفاع مقدس پیروز و سر بلند باشیم.

رئیس شورا در ادامه گفت: دولت عراق فکر نمی‌کرد ایران رهبری دارد که با همراهی مردم و از خود گذشتگی رزمندگان می تواند ۸ سال به دفاع از خاک های خود بپردازد.

دوران بی نظیر دفاع مقدس

در ادامه سردار اصغر عباسقلی ‎زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که بعنوان مهمان ویژه در جلسه حضور داشت، گفت: برای ما جای افتخار و مباهات وجود دارد که توانستیم امنیت کشور را حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: دوران دفاع مقدس بی‌نظیرترین دوران کشور بود، اینکه با دست خالی پیروز این میدان شدیم جای تقدیر است.

سردار عباسقلی‌زاده تاکید کرد: کشوری که در تحریم بود و در تمام شهر ها درگیری بود و با گروه منافقین درگیر بود و هیچ کشوری از لحاظ اقتصادی از ما دفاع نکرد، اینجاست که قدرت اتحاد اسلام به همه ثابت شد به برکت ولایت و شهدا توانستیم در جنگ موفق شویم.

شهرداری پای کار موزه دفاع مقدس بیاید

وی ادامه داد: از شورا و شهرداری درخواست داریم کمک مالی کنند تا بتوانیم موزه شهدا را تمام کنیم و قدر دان زحمات شهدا و ایثارگران باشیم.

مدیر کل حفظ آثار و‌ نشر ارزش های دفاع مقدس در پایان گفت: امروز در دنیای پر آشوب، کشور سربلند ایران ساحل امنی است که در دنیا جزو کشور های امن به شمار می رود.

در ادامه محمدباقر بهشتی، عضو‌شورا گفت: ‌ما زمانی در جنگ پیروز شدیم که به جوانان اعتماد کردیم. اگر می‌خواهیم امروز هم در جنگ اقتصادی پیروز شویم باید از تجربیات دفاع مقدس و به جوانان اعتماد کنیم.

خاطره آجودان زاده از پدر شهیدش

علی آجودان‌زاده عضو دیگر شورا در ادامه به بیان خاطره ای از پدر شهید خود پرداخت و افزود: پدرم سال ۶۲ از شرکت پیمانکاری با مبلغ ۶۰ هزار تومان تسویه کرد تا به جبهه برود.

وی گفت: آن زمان مبلغ خرید یک خانه در تبریز ۲۸ هزار تومان بود و اینکه برخی می‌گویند که رزمندگان وضع مالی خوبی نداشتند و به جنگ می‌رفتند، دروغ است!

آجودان زاده تاکید کرد: تا اسفند ۶۳ و شهادت پدرم به آن پول ها دست نزدیم و حتی برای عمل برادرم از آن پول ها استفاده نکردیم و مادرم تمام آن پول را به جبهه‌ها فرستاد.

ایرج شهین باهر شهردار‌ تبریز در این خصوص گفت: راهکار و روشی که باید در آن موفق شویم این می باشد که به جوانان اعتماد کنیم.

وی افزود: برای موزه دفاع مقدس بودجه ۴۰_۳۰ میلیاردی تصویب کنیم و بتوانیم تا ۱۴۰۰ آنجا را تکمیل کنیم چرا که تبریز در هشت سال دفاع مقدس نقش ویژه ای داشت.

وی تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس دانشگاه است که خروجی آن فرهنگ ایثار و شهادت است.

شهردار تبریز اظهار داشت: حلقه مفقوده مدیریت امروزی این است که به جوانان میدان نمی دهیم و اعتماد نمی کنیم.

فرزندان تحصیل کرده و بیکار

شکور اکبرنژاد عضو دیگر شورا و از جانبازان دفاع مقدس طی سخنانی گفت: اگر معتقد هستیم مردم ما ارزشمند هستند، باید بدانیم شان مردم ما نیست که فرزندان تحصیل کرده بیکار باشند.

وی تصریح کرد: کسانی که کشور را اداره می‌کنند باید بدانند این کشور با خون شهدا و جانبازان کشور به دست آمده است.

اکبرنژاد در پایان گفت: در زمان جنگ تحمیلی، جوانان وطن توانستند ناممکن ها را ممکن نمایند.

در ادامه محمد فرج قلیزاده دیگر عضو شورا و از رزمندگان دفاع مقدس نیز گفت: کسانی که سر دادند تا ما سر بلند باشیم، در مقابل تمامی آنها سر تعظیم می کنیم و قدر دان زحمات آنها می باشیم.

راه اندازی ایستگاه جدید آتش نشانی

در ادامه علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی که بمناسبت روز آتش نشانی در جلسه حضور داشت طی سخنانی گفت: ایستگاه شماره ۲۲ امروز راه‌اندازی می شود و ۵۸ نفر از استخدامی‌ های جدید در این ایستگاه شروع به کار می‌کنند.

در حاشیه اسن جلسه به مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین روز ایمنی و آتش نشانی، برنامه تجلیل از از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و آتش نشانان در صحن شورا انجام شد.

Image title

Image title

  • منبع خبر : تبریز بیدار