کتابخانه‌ای که برای عضویت در آن باید در صف باشی + تصاویر
کتابخانه‌ای که برای عضویت در آن باید در صف باشی + تصاویر
با گذشت یک هفته از بهره برداری کتابخانه عمومی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، آمارها از استقبال کم نظیر مردم شهر جدید سهند از این کتابخانه خبر می دهد.

به گزارش شمس، کتابخانه عمومی شهید سپهبد قاسم سلیمانی اول تیرماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌برداری شد. پس از گذشت یک هفته از آغازبه‌کار، آمارها نشان از استقبال کم‌نظیر مردم فرهنگ‌دوست شهر جدید سهند از این کتابخانه دارد.

بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در کتابخانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی عضو شده‌اند که از این تعداد ۷۹۶ نفر مرد و ۱۲۰۷ نفر زن بوده‌اند. همچنین ۹۷۴ نفر از اعضای این کتابخانه را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

این کتابخانه، به عنوان دومین کتابخانه عمومی بزرگ استان آذربایجان شرقی، در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع و زیربنای بالغ بر ۳ هزار مترمربع در سه طبقه با سازه فلزی توسط شرکت عمران شهر جدید سهند ساخته شده و توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی با تجهیزات به‌روز کتابخانه‌ای مجهز شده است.

کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با مساحت ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع و زیربنایی بالغ بر ۳ هزار مترمربع در سه طبقه با سازه فلزی توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال توسط اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی تجهیز شده است.

این کتابخانه دارای بخش‌های متنوعی از جمله مخزن اصلی با گنجایش ۶۰ هزار جلد کتاب، مخزن کتاب‌های مرجع، سالن‌های مطالعه بانوان و آقایان با ظرفیت ۱۰۰ نفر، بخش کودک با ۱۴۰ مترمربع مساحت، اتاق بازی، اتاق مادر و کودک، ساختکده، اتاق علم، بخش نشریات، کلاس آموزشی، بخش خدمات تحت وب، کلاس آموزشی رایانه‌محور، سالن جلسات، تالار آمفی تئاتر و … است.

با بهره برداری از کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر جدید سهند تعداد کتابخانه های عمومی نهادی استان آذربایجان شرقی به ۱۱۶ باب کتابخانه رسید و سرانه فیزیکی کتابخانه های عمومی در شهر جدید سهند ۴ برابر شد.

شهر جدید سَهَند یکی از نوین شهرهای استان آذربایجان شرقی است که هدف از احداث این شهر، اسکان دادن سرریز جمعیت تبریز است. جمعیت این شهر در حال حاضر نزدیک ۱۵۰ هزار نفر تخمین زده می شود.

انتهای پیام /