کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف در صادرات!
کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف در صادرات!
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به کاهش صادرات به دلیل وجود قوانین سختگیرانه در کشور گفت: این عوامل باعث استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف یا کارت‌هایی که به نام خود صادرکنندگان نیست، شده است.

به گزارش شمس، یونس ژائله؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در در نود و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل کشور، راننده محور است، اظهار کرد: وظیفه شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی صدور بارنامه در قبال مبالغ ناچیز است و پیشنهاد ما برای رفع این مشکل دریافت مبلغ ثابت است.

وی با اشاره به کاهش صادرات به دلیل وجود قوانین سختگیرانه در کشور گفت: این عوامل باعث استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف یا کارت‌هایی که به نام خود صادرکنندگان نیست، شده است.

رواج استفاده از کارت‌های بازرگانی غیر در صادرات

صمد حسن‌زاده؛ عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز گفت: مشکل رفع تعهدات ارزی یک دغدغه ملی است و باید پیشنهادات کاربردی و مکتوب برای رفع این معضل ارائه شود. متاسفانه این موضوع به دفعات از سوی فعالان اقتصادی مطرح شده و متاسفانه راهکار اساسی در خصوص نحوه بازگشت ارز که مشکلی برای واحدهای تولیدی ایجاد نکند، ارائه نشده است.

وی متذکر شد: نتیجه‌ی سختگیری‌ها، رواج استفاده از کارت‌های بازرگانی غیر است که به ضرر دولت است، چرا که پس از گذشت یکسال، دولت هیچ دسترسی به این افراد یا دفاتر آنها نخواهد داشت.

مالیات باید بر اساس معیار واقعی سود اخذ شود

عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی بیان داشت: مالیات برای تمام فعالان اقتصادی یک چالش اساسی است، اما تا زمانی که شرکت‌ها دفاتر مالیاتی دقیق، درست و قابل اتکا نداشته باشند، ادارات مالیاتی نمی‌توانند به‌صورت قانونمند رفتار کنند.

وی تاکید کرد: مالیات باید بر اساس معیار واقعی سود اخذ شود.

نود و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با محوریت بررسی دلایل عدم رفع تعهدات ارزی واحدهای تولیدی و مشکلات مالیاتی شرکت های حمل و نقل بین المللی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، معاون اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صمت و جمعی از شرکت‌های خصوصی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

پایان پیام/