کمبود نیروی کار در آذربایجان‌شرقی!
کمبود نیروی کار در آذربایجان‌شرقی!
رئیس اتاق بازرگانی تبریز، کمبود نیروی کار در استان را یکی دیگر از چالش‌های پیش رو در حوزه‌ صنعت دانست.

به گزارش شمس، یونس ژائله در نود و پنجمین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اظهار کرد: ما مهارت در تجارت را از دست داده‌ایم و به‌خاطر برخی محدودیت‌ها، زنجیره‌های تولید دچار مشکل شده است، همین امر در کیفیت کارها تاثیر گذاشته است و در نتیجه قیمت تمام شده‌ محصول افزایش یافته است‌.

وی، سوء مدیریت در حوزه‌ واردات را یکی از مشکلات موجود در کشور دانست و افزود: در شرایط تحریمی، اگر حوزه‌ واردات به‌درستی مدیریت نشود، مشکلات ما دو چندان خواهد شد.

ضرورت حذف سیاست‌های اقتصاد دستوری 

رئیس اتاق بازرگانی تبریز بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی به عنوان پیشران اقتصادی تاکید کرد و گفت: با حذف سیاست‌های اقتصاد دستوری، فرصت رقابت در منطقه و بازارهای بین‌المللی برای بخش خصوصی افزایش یافته و به تبع آن زنجیره ارزش در کشور تولید می‌شود.

واگذاری کشتیرانی ایران به بخش خصوصی

 ژائله خواستار اصلاح مدیریت صادرات غیر نفتی نیز شد و افزود: خواهش ما از دولت این است که امور کشتی‌رانی ایران را به بخش خصوصی واگذار کند و در کنار آن با تقویت ناوگان حمل و نقل کشور، زمینه فعالیت بخش خصوصی را  مهیا کند.

وی در ادامه با اشاره به نتایج پایش ملی در حوزه فضای کسب و کار گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد افول شاخص‌های متعددی در حوزه فضای کسب و کار هستیم.

رئیس اتاق تبریز، کمبود نیروی کار در استان را یکی دیگر از چالش‌های پیش رو در حوزه‌ صنعت دانست.

انتهای پیام/