صادرات آذربایجان‌شرقی افت کرده است!
صادرات آذربایجان‌شرقی افت کرده است!
رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر اینکه صادرات استان آذربایجان‌شرقی نسبت به سایر استان‌ها افت کرده است، از عارضه‌یابی و سپس ارائه راهکار برای این موضوع در اتاق تبریز خبر داد.

به گزارش شمس، یونس ژائله امروز در سومین کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز، یکی از چالش‌های اساسی صادرکنندگان را بحث چند نرخی بودن ارز عنوان کرد و اظهار کرد: این امر مشکلات عدیده‌ای برای تجار به وجود آورده است، بنابراین تک‌نرخی کردن ارز در شرایط فعلی ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه صادرات استان آذربایجان‌شرقی نسبت به سایر استان‌ها افت کرده است، از عارضه‌یابی و سپس ارائه راهکار برای این موضوع در اتاق تبریز خبر داد.

تبریز چهارراه تجارت غرب و شرق

 رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه تبریز از دیرباز به عنوان چهارراه تجارت غرب و شرق شناخته می‌شود، گفت: متاسفانه استان ما سالیان متمادی این موقعیت را از دست داده‌ است و تاکنون نتوانسته‌­ایم به جایگاه قبلی خود بازگردیم.

 ژائله با اشاره به وجود ضعف در حوزه حمل و نقل و لجستیک در استان افزود: این یک نقطه ضعف کشوری است که حوزه حمل و نقل ما هیچ برنامه منضبطی برای تامین زنجیره لجستیک ندارد.

وی ایجاد پایانه‌های صادراتی را از اولویت‌های صادراتی استان دانست و متذکر شد: با این حال متاسفانه همکاری‌های لازم در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

سید یوسف حسینی؛ رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز ضمن تبریک ۲۹ مهر ماه، روز ملی صادرات به فعالان اقتصادی از انجام اقدامات عملی در راستای کاهش دغدغه‌های صادرکنندگان استان در قالب نامه‌نگاری و برگزاری جلسه با مسؤولان استانی و کشوری خبر داد.

 وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، یادآور شد: مشکلات صادرکنندگان پس از احصاء در این کمیسیون جهت بررسی بیشتر و ارائه راهکارها به مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز اعلام می‌شود.

حسینی همچنین با تاکید بر لزوم حل مشکلات فعالان اقتصادی در زمینه رفع تعهدات ارزی تصریح کرد: در این رابطه پیشنهادات کاربردی به استاندار ارائه شده، همچنین دغدغه‌ها و راهکارهای قابل اجرا، طی نامه‌ای به وزیر صمت اعلام شده است و امیدواریم در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این زمینه بشنویم.

در ادامه این دیدار نماینده صندوق ضمانت صادرات به تشریح نحوه کارکرد و خدمات این صندوق پرداخت. سپس حاضران در جلسه به بیان مشکلات خود در زمینه صادرات، پرداختند.

پایان پیام/