چهل و یکمین سالروز تولید مس آندی با آزادسازی خرمشهر
چهل و یکمین سالروز تولید مس آندی با آزادسازی خرمشهر
مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران به همراه مدیرعامل فرابورس ایران و سایر مدیران و فعالان بازار سرمایه از قسمت‌های مختلف مجتمع مس سونگون بازدید کردند.

به گزارش شمس، صبح روز سوم خرداد ۱۴۰۲ همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و سالروز تولید اولین محصول مس آندی ایران، مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران به همراه مدیران و فعالان بازار سرمایه ضمن تاکید بر ارزشمندی زمین در منطقه، از کارخانجات مس سونگون بازدید کردند.

مدیرعامل مس ایران و مدیرعامل فرابورس با سفر به شهر ورزقان و منطقه سونگون از کارخانجات فاز ۱ و ۲ تغلیظ با ۳۰۰ هزار تن و ۵۰ پله با ارتفاع ۱۲.۵ متر بازدید و از نزدیک، در جریان و روند پیشرفت این معدن قرار گرفتند.

مدیرعامل مس ایران به همراه مدیرعامل فرابورس درخصوص افزایش حفاری و اکتشاف ذخایر شرکت بزرگ مس سونگون ابراز امیدواری کردند.

در ادامه مدیران و فعالان بازار سرمایه از پروژه کارخانه فاز۳ تغلیظ با ظرفیت ۲۱ میلیون تن خاک ورودی و تولید ۴۵۰ هزار تن کنسانتره مس بعنوان بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره مس کشور و منا بازدید بعمل آمد.

براساس این گزارش، مدیرعامل شرکت مس سونگون تا پایان سال، هوشمندسازی این معدن را با همکاری مطالعاتی دانشگاه صنعتی سهند مطرح کرد که در آن کارها با کمترین دخالت نیروی انسانی و با کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود و باعث افزایش کیفیت، ایمنی و سرعت انجام کارها می‌شود و بهره وری عملیات را تا حد قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

عباس زاده مدیرعامل مجتمع مس سونگون افزایش تولید از ۱۴ میلیون تن تا ۵۶ میلیون تن تا سال ۱۴۰۶ را به سهامداران این شرکت نوید داد و مس سونگون را بعنوان پیشران معادن مس در کشور خواند.

در پایان این همایش دو روزه، برگزاری نشست تخصصی با مدیرعامل مس ایران و مدیرعامل مس سونگون درخصوص ظرفیت‌های اقتصادی مجتمع مس سونگون و تقدیر از تدابیر و حمایت‌های دکتر علی رستمی در بهبود اقتصاد این صنعت و زحمات مجدانه دکتر عباس زاده در تحقق اهداف مجتمع مس سونگون با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام /