سهمیه لیگ برتری به راحتی به دست نیامده که راحت از دست برود / خبری از واگذاری امتیاز شهرداری تبریز به تراکتور نشد
سهمیه لیگ برتری به راحتی به دست نیامده که راحت از دست برود / خبری از واگذاری امتیاز شهرداری تبریز به تراکتور نشد
سرمربی تیم والیبال شهرداری تبریز گفت: مسئولان سایر استان‌ها به هر دری می‌زنند تا سهمیه لیگ برتری بگیرند، اما ما به راحتی سهمیه والیبال را از دست می‌دهیم.

“عادل بناکار” در گفت‌وگو با خبرنگار شمس، در خصوص آخرین وضعیت تیم والیبال شهرداری تبریز برای سال آینده اظهار کرد: متاسفانه از سوی سازمان ورزش شهرداری تبریز، اعلام شده که امسال این باشگاه، در رشته‌های مختلف ورزشی تیم‌داری نخواهد کرد و از یک سو نیز از طرف فدراسیون والیبال، مهلت ضرب‌العجلی داده شده تا تصمیم نهایی خودمان را مبنی بر حفظ سهمیه لیگ برتری اعلام کنیم.

وی افزود: این در حالی است که دو تیم شهرداری و درنای ارومیه که سال گذشته به لیگ دسته پایین سقوط کردند، در حال آماده‌سازی تیم خود هستند تا به امید انحلال تیم شهرداری تبریز، سال آینده در لیگ برتر حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام آقای پورحسن، رییس سازمان لیگ فدراسیون والیبال، در صورت انصراف تیم‌های تبریز و اراک از لیگ برتر، دو تیم ارومیه‌ای سقوط کرده، می‌توانند دوباره به لیگ برتر برگردند.

بناکار تأکید کرد: ۱۰ سال است که برای حضور در سطح اول والیبال کشور، زحمت کشیده شده و از زیرگروه تا لیگ برتر روی پای خودمان آمده‌ایم و هر سال برای حفظ سهمیه، مصیبت کشیده‌ایم و در کوران مسابقات لیگ جهانی والیبال، به جای این‌که برای حفظ سهمیه تبریز تلاش شود، ما به راحتی این سهمیه ارزشمند را از دست می‌دهیم.

وی گفت: بعضی از مسئولان استان، حتی مصاحبه می‌کنند که می‌خواهیم میزبان مسابقات لیگ جهانی شویم که این موضوع بسیار جالب به نظر می‌رسد؛ چرا که به جای این‌که در فکر حفظ سهمیه استانمان در لیگ باشیم، به فکر میزبانی مسابقات جهانی هستیم.

وی با بیان این‌که “مسئولان رده‌بالای سایر استان‌ها به هر دری می‌زنند تا سهمیه لیگ برتری بگیرند، اما هیچ‌کس در تبریز به فکر والیبال استان نیست” افزود:  خیلی از بازیکنان ما، به علت بلاتکلیفی، تیم را ترک کرده‌اند، اما با توجه به این‌که خیلی از بازیکنان به بازی در تبریز حضور دارند، با وجود از دست دادن زمان، هنوز هم می‌توانیم دست به دست هم بدهیم و نفراتی جذب کرده و تیم را راهی مسابقات کنیم.

بناکار ضمن اشاره به این موضوع که باید هیئت والیبال استان نیز به قضیه ورود کند و مانع از دست رفتن سهمیه ما در لیگ شود، خاطرنشان کرد: حتی صحبت‌هایی هم مطرح شده بود که تراکتور می‌خواهد سهمیه والیبال را خریداری کند، اما تا کنون هیچگونه اقدامی در این راستا نشده و امیدوارم حتی اگر شهرداری نخواهد تیم‌داری نکند، این سهمیه از سوی ارگان و نهاد دیگری خریداری شود.