قبل بازیگری «سیمکش» بودم/ صداوسیما ما را قبول ندارد
قبل بازیگری «سیمکش» بودم/ صداوسیما ما را قبول ندارد
پیمان سیفی می‌گوید قبل از شروع بازیگری و همکاری با گجیل‌ قاپیسی در ساختمان‌ها مشغول سیمکشی بوده است.

فرهنگی شمس: به‌مناسبت عید نوروز میزبان کاراکتر محبوب اینستاگرامی‌ها شدیم. نام او پیمان سیفی است و در گروه گجیل‌قاپیسی فعالیت دارد اما همگان وی را با نام «نعمت عمی» می‌شناسند. در ادامه گفت‌وگوی شمس با این بازیگر حوزه طنز را می‌خوانید:

چه شد که به گجیل قاپیسی پیوستید؟

من و محمد خلقی هرکدام مشغول کار جداگانه‌ای بودیم، محمد بوتیک داشت و من هم سر ساختمان سیم‌کشی می‌کردم هرچند مهندسی معماری خوانده‌ام ولی شغل متفاوت با رشته تحصیلی‌ام داشتم، بعد اینکه محمد خبر ساخت اولین کلیپ خود را به من داد کارمان را شروع کردیم ولی من مدتی بعد از گروه جدا و سرگرم کارهای ازدواجم شدم با وقفه‌ای کوتاه‌مدت به گروه برگشتم. دوستی ۱۵ ساله‌ام با محمد را با تقویت گجیل قاپیسی ادامه دادیم.

کدام کارتان بازتاب زیادی داشت و رضایت بیشتری از آن دارید؟

ما برای همه کارهایمان خیلی وقت صرف کردیم. مثل این است که از مادری می‌پرسید کدام فرزند خود را بیشتر دوست داری؟ او نمی‌تواند جوابی بدهد چون همه فرزندانش را دوست دارد، هرکدام از کارهای ما هم مانند فرزندانمان می‌ماند و نمی‌توانیم فرقی بین کارهایمان بگذاریم چون شب و روز برای همه آن‌ها زحمت کشیدیم. سه سال سختی را تحمل کردیم حتی گاهی خانواده‌هایمان هم از وضع موجود نارضایتی کردند ولی ما معتقد بودیم گروهمان پیشرفت خواهد کرد مانند بذری که می‌کارند و مدتی بعد ثمر می‌دهد.

واکنش مردم به نعمت و محمد چیست ؟

ما لطفی که مردم دارند را لمس می‌کنیم. حمایت مردم را می‌بینیم و شهروندان بهترین مشوق ما هستند.

اولین کاری که بعد از تمام شدن کرونا انجام می‌دهید چیست ؟

در زندگی مردم ما تنوع خاصی نیست اگر خلاقیت یا فکر جدیدی هم باشد دست و بالمان به خاطر کرونا بسته است ولی اگر کرونا هم تمام شود می‌دانم که مشکلات دیگری پیش می‌آید. اصلا معتقدم مشکل بعدی که بعد از تمام شدن کرونا به وجود می آید از الان حاضر و آماده است و منتظر رفتن کروناست! برای همین برنامه خاصی ندارم.

برای سال جدید آروزیتان چیست ؟

من به بیشتر آرزوهایمان رسیدم به نظر من تخیلاتی که در ذهن آدمی به عنوان آرزو نقش می‌بندد هیچ و پوچ هستند همین که تلاش کنیم تا به اهدافمان برسیم کافی است.

تلخ ترین و شیرین ترین خاطره ای که در سال ۹۹ داشتید چه بود ؟

تلخ ترین ضعف مردم از لحاظ معیشتی است و تلخی دیگر اینکه دوستانمان، آشنایمان چه دور و چه نزدیک را به‌خاطر کرونا از دست دادیم، شیرین‌ترین خاطره‌ام نیز این است که به بعضی از اهدافمان رسیدیم که این خود یک پیروزی است که امید است در این مسیر همچنان ادامه دهیم.

بازیگر محبوبتان کیست؟

من به فیلم هندی خیلی علاقه دارم و بازیگر مجبوب خارجی من سلمان‌خان است، از بازیگران قدیمی ایران هم بهروز وثوقی را دوست داشتم به تامی کروز هم علاقه دارم. فیلم تخیلی زیاد می‌بینم. در بین بازیگران طنز چارلی چاپلین ، مستربین و رجب ایودیک را هم دوست دارم.

چه عواملی باعث محبوبیت‌تان شد ؟

دورانی که من به کمک محمد، به نعمت تبدیل شدم و به پیشنهاد او در کلیپ‌های دکتر محمدبازی کردم، آغاز شناخته شدنم بود. حتما که محبوبیت‌مان ثمره تلاش هایمان است ولی اصلا نباید فراموش کرد که خدا به ما لطف خیلی زیادی دارد.

قصد وارد شدن به فضای رسمی تلویزیون را دارید؟

این تصمیم را ندارم چون احساس می‌کنم آن‌ها قبول‌مان ندارند و ما را از بدنه این کار نمی‌دانند هرچند ما خط قرمزهای خودمان را هم حفظ کردیم و قوانینی که خودمان به آن ها اعتقاد داریم را زیر پا نگذاشته‌ایم. به نظرم صدا و سیما قاب محدودی است که ما در آنجا پیشرفت خاصی نخواهیم داشت و آن‌هایی که در صدا و سیما هستند هم آنقدر که ما از فضای مجازی راضی هستیم آن‌ها راضی نیستند.

عاشق شدید؟

صددرصد! من زیاد عاشق شدم. به نظر من عشق تنها به علاقه بین دو نفر نمی‌گویند، در اول با تمام وجودم عاشق خدا شده‌ام عشقی که من به خداوند دارم قابل قیاس با هیچ عشق دیگری نیست ولی در ادامه من عاشق پدر و مادرم، کارم و عاشق همسرم شدم و هرکدام از این عشق‌ها باهم خیلی فرق دارند.

سخن آخر؟

امیدوارم همه مردم موفق باشند، از لحاظ وضعیت اقتصادی هم سر و سامان بگیرند و کرونا هم از بین برود.

انتهای پیام/