پاسخ مدیرعامل سابق «چرخشگر» به گزارش و صورتجلسه هیات مدیره این شرکت
پاسخ مدیرعامل سابق «چرخشگر» به گزارش و صورتجلسه هیات مدیره این شرکت
اواسط شهریورماه بود که گزارشی با عنوان «افشای علت برکناری مدیرعامل چرخشگر از زیرمجموعه‌های ایران خودرو» در یکی از رسانه‌های نو ظهور که فعالیت مرتبط با حوزه خودرو ندارد، منتشر شد.

به گزارش شمس، این مطلب حاوی جزئیات و تصاویری از صورتجلسه هیات مدیره شرکت چرخشگر تبریز بود که در خرداد ماه سال‌جاری و البته بدون حضور مدیرعامل سابق این شرکت برگزار شد و از قضا نشان‌دهنده ابهاماتی در زمینه نحوه مدیریت حسن کریمی سنجری در دوره فعالیت به عنوان مدیرعامل شرکت چرخشگر بود.

در ادامه پاسخ مفصل مدیرعامل سابق شرکت چرخشگر تبریز به جزئیات صورت‌جلسه منتشر شده را خواهید خواند:

لازم به ذکر است این پاسخ مفصل طبق قانون مطبوعات، در تاریخ ۲۴ شهریور ماه جاری در رسانه غیر تخصصی و غیر خودرویی مذکور درج و منتشر شده است.

احتراما، به اطلاع فعالان حوزه صنعت به ویژه صنعت خودرو و عزیزان حوزه ارتباطات و رسانه می‌رسانم، در چند روز گذشته مطلبی در قالب به اصطلاح صورتجلسه‌ و تحت عنوان «افشای پشت پرده برکناری مدیرعامل چرخشگر» در دو رسانه منتشر شد.

این به اصطلاح صورتجلسه که کلیه موارد مطرح شده در آن، خلاف واقع و در حکم نشر اکاذیب تلقی می‌شود، بدون شک برای تنظیم‌کنندگان و انتشاردهندگان آن پیگیرد قانونی به همراه خواهد داشت و در عین حال عینیت بخشیدن به ضرب المثل معروف «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» تلقی می‌شود.

چراکه فرصتی را فراهم کرد تا این خادم صنعت کشور، ضمن تقدیر و تشکر از همه همکاران و پرسنل محترم شرکت چرخشگر، بخشی از واقعیت‌ها و مسائل پشت پرده را که تاکنون توجه چندانی به آنها نشده است را به اطلاع مخاطبین محترم، برسانم. پیش از آنکه به بندهای این صورتجلسه نظیر به نظیر پاسخ بدهم، ذکر چند ابهام در خصوص این صورتجلسه ضروری است.

یکم: چرا در جلسه‌ای که عملکرد اینجانب مورد نقد و قضاوت قرار داده شده است، شخصا حضور نداشته‌ام؟ آیا این نشانه بی صداقتی هیئت مدیره و گردانندگان این جلسه نیست؟

دوم: تاریخ تشکیل جلسه، دو روز بعد ازمراسم تودیع ناتمام در تبریز است. لذا به نظر میرسد تنظیم آن با رویکردی فرمایشی و از روی بداخلاقی انجام شده است.

سوم: اقدام به پرونده‌سازی درطول ۴ ماه گذشته و در ادامه آن انتشار این صورتجلسه آنهم ۴ ماه بعد از برکناری اینجانب، علاوه برآنکه نشانه ضعف و استیصال منتشرکنندگان است، بیان‌کننده آن است که اینجانب نقطه درستی را درفسادستیزی نشانه گرفته‌ام. بعلاوه آنکه در اوج بی اخلاقی و به جهت تخریب اینجانب پرینت صورتجلسه بین افراد محترمی از جمله برخی نمایندگان مجلس توزیع شده است.

چهارم: در مطلب منتشر شده، اتهاماتی ازجمله انتقال غیر معمول ۳ میلیون یورو بدون مصوبه به اینجانب نسبت داده شده که اثبات آن تنها درشان دادگاه و قاضی است و معلوم نیست امضا کنندگان و البته انتشار دهنده معلوم الحال آن با چه صلاحیتی چنین اتهام کذبی را رسانه‌ای کرده‌اند.

بر این اساس باید به حال ایران خودرو دیزل تاسف خورد که در دوره اخیر بعضا افرادی مسئولیت‌های حساس در آن را بر عهده گرفته‌اند که نه‌تنها اخلاق‌مدار نیستند، بلکه با رفتارهای غیرحرفه‌ای آبروی این شرکت را ملعبه دست خود کرده‌اند.

اینجانب حدود ۲۲ سال است که بی وقفه و شفاف در صنعت خودروی کشور فعال بوده‌ و در این دوران، افتخار همکاری با متخصصان و مدیران ارشد زیادی را داشته و از محضرشان کسب تجربه کرده‌ام.

در مهرماه سال ۹۹ و بنا به خواست مدیرعامل محترم وقت شرکت ایران خودرو دیزل و با تایید مدیرعامل محترم گروه صنعتی ایران خودرو، به عنوان مدیرعامل شرکت چرخشگر معرفی شدم.

در مدت ۸ ماه حضور اینجانب در شرکت چرخشگر و به استناد صورت‌های مالی تایید شده توسط حسابرس قانونی و درج شده در کدال، به علاوه آمارهای ثبت شده در سیستم یکپارچه شرکت چرخشگر، فروش ۶ ماهه از رقم ۱۲۰ میلیارد در شهریور ۹۹ به ۳۷۷ میلیارد تومان در پایان همان سال رسیده است.

همچنین میزان فروش در دوماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نیز معادل ۷۳ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ بیش از ۳۵۰ درصد رشد را نشان می دهد.همزمان رکورد تولید گیربکس‌های نیمه‌سنگین پس از ۹ سال شکسته شد. لازم به ذکر است، در همین بازه زمانی و به مدد تامین گیربکس‌های نیمه سنگین توسط شرکت چرخشگر، رکورد ۹ ساله تولید نیسان در شرکت زامیاد شکسته شد.

در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ با ادعای یکجانبه علیه رنو که به‌دلیل تحریم، تولید خود را در چرخشگر متوقف کرده است، رقم قابل توجهی را به‌عنوان جریمه توقف خط و یا غرامتِ ناشی از تولید از دست رفته، به‌حساب رنو منظور کرده‌اند و قبل از هر گونه اقدام حقوقی، مبلغی که مشخص نیست آیا رنو به پرداخت آن محکوم می‌شود و آیا اصولا ادعای حقوقی در این خصوص منجر به پذیرش و پرداخت جریمه می‌شود را تحت عنوان درآمد در سرفصل درآمدهای مستقیم در صورت‌های مالی منظور کرده‌اند که این موضوع همواره به‌عنوان بند حسابرس قانونی در صورت‌های مالی این ۳ سال ذکر شده است.

در واقع از این طریق زیان شرکت را به سود غیر واقعی تبدیل نموده‌اند. این اقدام نوعی فریب آشکار در صورت‌های مالی برای سود ده نشان دادن شرکتی است که عملکرد واقعی آن زیان‌ده بوده است.

اما درسال ۹۹ از این حربه مغلطه‌آمیز جلوگیری و به‌نحوی ادعای این غرامت درسایر حساب‌های دریافتنی درج شد، که اولا تاثیری در افزایش درآمدهای مستقیم و نهایتا سودآوری غیرواقعی شرکت نداشت و دوما بدون فریبِ سهامداران ، ادعا علیه رنو در صورت‌های مالی حفظ می شود.

بنابراین در دوره مالی منتهی به اسفند ۹۹ که ۶ ماه دوم آن همزمان با حضور اینجانب بود، ضمن اصلاح روش قبلی، شرکت چرخشگر به سود واقعی دست یافته است.

نکته قابل توجه در این رابطه این است که، موفقیت مذکور با لطف خداوند متعال و همراهی و حمایت همه پرسنل متعهد این شرکت، در حالی محقق شد که در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ تعداد پرسنل شرکت چرخشگر حدود ۶۵ نفر و اغلب به‌دلیل بازنشستگی، کاهش یافته بود.

در واقع ۴ شاخص تولید، فروش، سود عملیاتی و بهره‌وری همزمان در دوره کوتاه حضور اینجانب رشد یافته است.

با وجود همه موفقیت‌های مذکور، مدیرعامل ایران خودرودیزل تصمیم به برکناری اینجانب گرفت. تصمیمی که به آن تمکین ‌کردم و خدا را شاکرم با وجود کوتاهی عمر مدیریت خود، آنچنان مورد لطف و حمایت همکاران و پرسنل شرکت قرار گرفتم که کمتر مدیری آن را تجربه کرده است.

با توجه به مسائل مذکور، بدون شک می‌توان گفت، اقدام به انتشار صورتجلسه خلاف واقع و دور از واقعیت مورد نظر که هر شخص حرفه‌ای با نگاهی به آن متوجه می‌شود که متن آن بر اساس دشمنی نه واقعیت، تنظیم شده است، در مقابله با اقدامات بازدارنده اینجانب در زمان مدیریت بر چرخشگر بوده است.

اقداماتی نظیر جلوگیری از فروش شرکت زرین فن‌آور چرخشگر که قرار بود به‌نام زد-اِف آلمان واگذار شود.

همچنین قطع ارتباط واسطه‌هایی نظیر شخصی به‌نام «الف» که خریدار گیربکس از چرخشگر بود در حالیکه اتهامات وی و شخصی به‌نام «و» که بر اساس شواهد، انتشار دهنده این صورتجلسه است بر اساس نامه یکی از مراجع ذی صلاح به تاریخ ۱۷/۸/۹۹ در پرونده فروش بلبرینگ تقلبی و گران به چرخشگر طی سال‌های ۹۲ تا ۹۷ محرز شده است.

موارد مطروحه در صورتجلسه غیر واقع:

در خصوص موارد نوآوری مندرج در بند ۱ سوال اینجاست، آن کسانی که سال‌ها بر مسند این شرکت تکیه زده‌اند مگر کدام نوآوری در دوره حضور بلندمدت‌شان در این شرکت مورد حمایت و پیگیری قرار گرفته که انتظار داشتند در دوره کوتاه ۸ ماه حضور اینجانب در سازمان پیچیده‌ای همانند چرخشگر رخ دهد؟
اگرچه در همین دوره کوتاه درحوزه داخلی‌سازی گام‌های موثری در جهت توسعه این شرکت مهم در زنجیره تامین خودروهای تجاری کشور برداشته شده که به تعدادی از آنها فهرست وار اشاره می‌کنم.

الف- شروع داخلی‌سازی گیربکس ۱۶ سرعته ۲۲۳۰، با وجود سنگ‌اندازی برخی اعضای هیئت مدیره و مدیران بالادستی با استدلال اقتصادی نبودن پروژه و اینکه صبر کنیم تا تکلیف تحریم‌ها و روابط‌مان با آلمان روشن شود.

ب- مکانیزه کردن و راه‌اندازی واقعی خط تولید PTO

ج- داخلی‌سازی ستون فرمان قابل تنظیم پنوماتیکی اتوبوس آتروس

د- طراحی ستون فرمان برقی قابل تنظیم، نمونه اولیه در زمان اینجانب تولید شد.

ح- داخلی‌سازی پیتمن آرم جهت فرمان اتوبوس

در خصوص موضوع درج شده در بند ۲ به اطلاع می‌رساند قرارداد فروش گیربکس با یکی از صنایع دولتی کشور منعقد شد و بر آن اساس قرار شد ۱۵۰ دستگاه گیربکس اکولایف تامین شود.

مصوبه این اقدام در جلسه دهم هیئت مدیره به تاریخ ۱۸/۱۱/۹۹ اخذ و در بند ۲ صورتجلسه به شماره ۱۰-ه-۹۹ درج شده و به امضای کلیه اعضای هیئت مدیره رسیده است. اگرچه مصوبه اخذ شده از هیئت مدیره، مجوز انتقال ۳ میلیون یورو است، ولی در نهایت رقمی که منتقل شده در حدود ۱.۱ میلیون یورو است که آن‌هم دقیقا براساس مصوبه هیئت مدیره از طریق دفاتر ایران خودرو در دوبی و چین به فروشنده منتقل شده است.

فروشنده نیز بر اساس نظر کمیسیون معاملات مطابق صورتجلسه شماره ۱۴۱-۹۹ به تاریخ ۲۵/۰۹/۱۳۹۹ و به‌دلیل برخورداری از قیمت رقابتی انتخاب شده است.

در جلسات کمیسیون رئیس هیئت مدیره آقای اسکوئی نیز حضور داشته و در خصوص این موضوع خاص نیز امضای نامبرده ذیل صورتجلسه وجود دارد.

همچنین کلیه اعضای هیئت مدیره مصوبات کمیسیون معاملات از جمله خریدهای گیربکس را در جلسه شماره ۱۱-ه-۹۹ به تاریخ ۱۱/۱۲/۱۳۹۹ امضا و مورد تایید قرارداده‌اند.

انتقال ارز نیز با امضای یکی از اعضای هیئت مدیره صورت پذیرفته است. اینکه مطرح شده اصرار بر خرید از واسطه خاصی داشته‌ام کاملا کذب است. با وجود این همه امضاء و تایید، خود را بی اطلاع وانمود کردن و اتهام زدن، آیا نشان از بی صداقتی نیست؟

البته با وجود آنکه در شرایط تحریم هیچ OEM یی حاضر به همکاری با شرکت‌های داخلی نیست و طبیعتا چاره‌ای جز خرید از واسطه‌ها وجود ندارد. اما شرکتی به ‌نام HMR که مورد اشاره است هیچگاه دخالتی دراین موضوع نداشته و نام بردن از آن نوعی فرافکنی است.

به صراحت اعلام می‌کنم اسناد همه خریدهای خارجی در دوره اینجانب یقینا توسط اعضای هیئت مدیره تایید و امضا شده و ملاحظات کمیسیون معاملات به‌درستی رعایت شده است.

این در حالی است که براساس اسناد موجود، بسیاری از خریدها به‌ویژه در موضوع بلبرینگ‌های تقلبی و گران در دوره‌ای که برخی از این آقایان مسئولیتی در این شرکت داشته‌‎اند بدون مصوبه کمیسیون انجام شده است.

در زمان اینجانب تلاش شده چرخشگر با شرکت‌هایی تعامل کند که مورد تایید کمیسیون معاملات بوده و از قیمت‌های رقابتی برخوردار هستند.

تاکیدبرخارج کردن تامین کنندگان قبلی، احتمالا اشاره غیرمستقیم به شرکتی است که به‌طور تصادفی مالک آن از اهالی محترم اردبیل است و سال‌ها بدون رقیب مسئولیت تامین بسیاری از قطعات و مجموعه‌های چرخشگر را برعهده داشته و از قضا پیشنهاد قیمتی این تامین‌کننده بر اساس نظر کمیسیون معاملات شرکت غیر رقابتی تشخیص داده شده است.

در بند ۴ به کیفیت گیربکس‌های خریداری شده اشاره شده که به‌نظر می‌رسد بررسی کیفی مجموعه‌ها مسئولیت مستقیم مدیرعامل نبوده و در این خصوص واحد کیفیت چرخشگر باید پاسخگو باشد.

ضمن آنکه اصولا سیستم یکپارچه چرخشگر بگونه‌ای است که هیچ محصولی بدون تایید واحد کیفیت اجازه خروج از شرکت را ندارد.

به‌علاوه دو تن از اعضای هیئت مدیره از ارکان اصلی چرخشگر از پیش از دوره اینجانب بوده‌اند، آقایان اسکوئی به‌عنوان قائم مقام اجرایی و یوسف‌زاده به‌عنوان قائم مقام پشتیبانی کماکان در ساختار سازمانی این شرکت حضور دارند.

فرآیند خرید نیز از طریق معاونت بازرگانی این شرکت که مسئولیت مستقیم یکی از اعضای هیئت مدیره، یعنی آقای یوسف‌زاده است طی شده، بنابراین ایشان باید پاسخگوی اصلی موارد کیفی و فرآیند خرید محموله‌ها باشند و یا اینکه اگر در این زمینه نظراتی وجود داشته، باید در همان زمان به اینجانب منتقل می‌شد. نه اینکه ۴ ماه بعد، آن‌هم از طریق رسانه، متوجه نقطه نظرات ایشان شوم. این موضوع نیز یکی دیگر از نشانه های بی صداقتی آقایان بوده و بیانگر آن است که این صورتجلسه کاملا بر اساس موارد خلاف واقع تنظیم شده است.

برای روشن شدن اذهان مخاطبین، به اطلاع می‌رسانم بیشترین تعداد گیربکس تامین شده از شرکت مورد اشاره، مربوط به گیربکس‌های اکولایف است که برای یکی از صنایع بزرگ و مهم کشور خریداری و تحویل شده در حالیکه هیچگاه بازخورد منفی در خصوص کیفیت این گیربکس‌ها دریافت نشده و حتی تامین این تعداد گیربکس در زمان تحریم مورد تقدیر مدیران این صنعت مهم کشور نیز قرارگرفته است.

شاید اشاره این بند به تامین تعداد محدودی گیربکس است که به اصرار ایران خودرو دیزل به آنها تحویل شده و تنها ۱۱ درصد از حجم خرید گیربکس در دوره اینجانب را شامل می شود.

این گیربکس قرار بود برای شرکت دیگری تامین شود که پیش از آن نمونه این محموله مورد تایید آنها قرار گرفته بود. به درخواست مدیران ایران خودرو دیزل و بدلیل جلوگیری از توقف خط، گیربکس‌ها به دیزل تحویل شد.

شرکت چینی دو نوع پروفرما با دوقیمت متفاوت برای چرخشگر ارسال کرده که محدوده قیمتی این محموله که بنام RM تامین شده مطابق قیمت هدفی بوده که ایران خودرو دیزل تعیین کرده است. لذا انتخاب RM بر این اساس صورت گرفته است.

پیش از این دو نمونه گیربکس آلمانی و چینی در رنج قیمتی بالاتر به‌عنوان نمونه به ایران خودرو دیزل ارسال کرده که به‌دلیل قیمت بالا رد شده است. طبیعتا سطح کیفی این نوع گیربکس ها بالاتر از گیربکس های RM است.

نکته دیگری که ذکر آن اهمیت دارد آن است که در زمان تنظیم این صورتجلسه و تا زمانی که اینجانب در چرخشگر حضور داشتم بخشی از این گیربکس‌ها بر روی خودرو نصب و گزارشی هم از واحد کیفیت ایران خودرو دیزل دال بر بی‌کیفیتی به چرخشگر ارسال نشد. گزارش واحد کیفیت به بعد از خروج اینجانب از چرخشگر بر می گردد.

لذا اینکه پیش از صدور هر گزارشی از سوی واحدهای ذی ربط، در این صورتجلسه به کیفیت گیربکس اشاره شده بیانگر آن است که تنظیم کننده آن یا از آینده خبر داشته و یا مسائل آینده را به ‌نوعی با محتویات این صورتجلسه هماهنگ نموده است! در هر حال موضوع به تعمل بیشتری نیاز دارد.

تایید یا عدم تایید کیفی جعبه فرمان تامین شده نیز همانطور که دربند قبلی اشاره شد مسئولیت مستقیم امور کیفی چرخشگر است. شرکت HMR تامین‌کننده این جعبه‌ها از قضا یکی از تامین کنندگان ایران خودرو دیزل است و اتفاقا تنها شرکتی بود که در آن زمان، توانایی تامین این نوع جعبه فرمان را داشت که اگر غیر از این بود این تامین‌کننده را در ۴ ماه گذشته که دیگر اینجانب در چرخشگر حضور ندارم تغییر می‌دادند.

لازم به ذکر است تامین از این شرکت به توصیه ایران خودرودیزل بوده، شرکتی که ظاهرا درتحریم کمک‌های زیادی به شرکت‌های گروه داشته است. البته همان زمان نمونه‌ای هم از یک شرکت چینی دریافت و برای بررسی به ایران خودرو دیزل ارسال شد.

اشاره به فعالیت‌های خارج از محدوده اختیارات مدیر عامل نیز نوعی فرافکنی است. در طول ۸ ماه، مدیر منابع انسانی تنها فردی بود که از خارج از شرکت منصوب شد و مابقی تغییرات اندک رخ داده نیز با استفاده از نیروهای داخلی و عموما به‌دلیل بازنشستگی افراد و یا ناتوانی برخی در انجام درست وظایف بوده است.

در زمان اینجانب تنها دو جذب و بعضا با دستور مستقیم گروه انجام شده است. همچنین باتوصیه مدیرمنابع انسانی و به دلایلی، تنها یک نفر از حالت قراردادی به حالت رسمی درآمده که اتفاقا این موضوع نیز دراین شرکت مسبوق به سابقه است و طبق آیین نامه‌ها نیازی به تایید هیئت مدیره ندارد.

این در حالی است که در دوره برخی از مدیران عامل سابق که اتفاقا بعضی از اعضای فعلی هیئت مدیره در آن زمان باز هم در این شرکت مسئولیت داشته‌اند، استخدام‌های توصیه شده بسیاری در چرخشگر و بعضا بدون اطلاع گروه رخ داده که مدارک آن در منابع انسانی چرخشگر موجود است.

اتفاقا جلوگیری از تورم نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری از جمله نقاط قوت در دوره اینجانب است و مقایسه سوابق استخدام‌ها در دوره اینجانب و دوره‌های قبلی بهترین نکته برای راستی آزمایی این صورتجلسه و تنظیم کننده آن است.

در بند ۷ موضوعات بی اساسی مطرح شده که ارزش پاسخگویی نداشته و به‌ نظر می‌رسد خاستگاه سیاسی دارد. مصداق نشر اکاذیب مورد اشاره در بند ۸، از قضا رسانه‌ای کردن همین صورتجلسه غیرواقع است. آمارهای تولید و فروش نیز برگرفته از صورت‌های مالی مورد تایید حسابرس قانونی چرخشگر است که پیش از انتشار به تایید و امضای همه اعضای هیئت مدیره رسیده است. به‌علاوه شرکت ایران خودرودیزل به‌عنوان رئیس مجمع نیز این صورت‌ها را تایید کرده است. از طریق سایت کدال نیز با یک جستجوی کوتاه قابل رویت و بررسی است.

ضمن آنکه کارگران و پرسنل محترم چرخشگر که خود مهمترین نقش را در رقم زدن این میزان تولید داشته اند، بهترین قاضی و شاهد برای اثبات آمار و ارقام هستند. در بند ۱۲ به موضوع ناکارآمدی اینجانب اشاره شده که به‌نظر می‌رسد سخنی غیر حرفه‌ای و صرفا در حد اظهارنظری بی‌پشتوانه و با رویکردی جناحی است. اصولا کارآمدی یک مدیرعامل بر اساس شاخص‌های سودآوری، افزایش درآمد و رضایت ذی‌نفعان تعیین می‌شود که همه این شاخص‌ها در دوره مدیریت اینجانب از طریق کدال و بررسی میدانی قابل رویت و قضاوت همگان است.

ضمن آنکه براساس گزارش دستگاه‌های امنیتی استان در خصوص وقایع رخ داده در روز تودیع به تاریخ ۳۰/۲/۱۴۰۰ موضوعی به اینجانب بر نمی‌گردد و از قضا مدیریت اینجانب در جهت رفع تنش بوجود آمده دقیقا در هماهنگی با دستگاه امنیتی استان صورت پذیرفته است. ظاهرا هیئت مدیره چرخشگر خود را فراتر از دستگاه‌های امنیتی کشور دانسته و تصورات غیر واقعی خود را بر خلاف نظر دستگاه‌های مسئول اشاعه داده‌اند.

مابقی بندها و موارد ذکر شده در این صورتجلسه نیز ارزش پاسخگویی ندارد و کاملا مشخص است که از سر عناد و یا همانطور که اشاره شد، فرمایشی تنظیم شده است.

البته در بخشی از بندهای انتهایی نام برخی از همکاران محترم اینجانب در چرخشگر آن‌هم با الفاظ دور از شان برده شده که به نظر می‌رسد این خود مصداق نوع نگاه طبقاتی و دور از احترام هیئت مدیره به شخصیت انسانی کارگران زحمت‌کش این مرز و بوم است. نگاهی که فلسفه اصلی انقلاب اسلامی پرهیز از آن بوده است.

در پایان، از این مجال استفاده می‌کنم و همه آنانی که در تنظیم و تایید این صورتجلسه و رسانه‌ای کردن آن نقش داشته‌اند را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم. نظر و رویکرد شخصی اینجانب همواره توجه و احترام به شخصیت و آبروی افراد بوده است اما این موضوع و قسمت جدید از سریال دشمنی‌های برخی، فرصتی را فراهم کرد تا برخی موارد برای مخاطبان بیش از پیش روشن شود. قطعا در صورت تکرار نشر اکاذیب موارد جدیدی از این پشت پرده‌ها را رسانه‌ای خواهم کرد.

انتهای پیام/