وضعیت کرونایی ۱۶ شهرستان آذربایجان شرقی قرمز است/ وضعیت وخیم ۲۱۶ بیمار کرونایی در استان
وضعیت کرونایی ۱۶ شهرستان آذربایجان شرقی قرمز است/ وضعیت وخیم ۲۱۶ بیمار کرونایی در استان
بنابراعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اکنون ۳۳۷ شهر در وضعیت قرمز، ۶۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهر در وضعیت زرد هستند، در حالی که هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

به گزارش شمس، با گسترش سویه اُمیکرون در کشور و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر افزایش یافت.

همچنان تاکید و توصیه بر این است که هموطنان در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندان شان و نیز تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

بر اساس آخرین وضعیت رنگبندی شهرستانها، اکنون ۳۳۷ شهر در وضعیت قرمز،  ۶۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهر در وضعیت زرد قراتر دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی نیست.

۱۶ شهرستان از ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی نیز در وضعیت قرمز کرونایی و ۴ شهر چاراویماق، ورزقان و بستان آباد، کلیبر در وضعیت نارنجی و خداآفرین تنها شهرستان در وضعیت زرد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، اکنون بیش از ۴۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که درصد مطمئنی بشمار نمی‌آید البته بیش از ۹۳ درصد نوبت اول و بیش از ۸۵ درصد نوبت دوم واکسن را در آذربایجان شرقی دریافت کردند.

واکسیناسیون در ۱۰ مرکز تجمیعی  و بیش از ۶۰ مرکز سلامت در سطح شهر تبریز 

رییس مرکز بهداشت شهرستان تبریز نیز در گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به اهمیت واکسیناسیون مشاهده می کنیم به رغم تلاش تلاشگران عرصه سلامت هنوز تعدادی از همشهریان عزیز برای واکسیناسیون نوبت اول و حتی تکمیل واکسیناسیون نوبت دوم مراجعه نکرده اند بر این اساس از همه عزیزان تقاضا داریم هر چه سریعتر جهت واکسیناسیون به مراکز مراجعه کنند.

احمد مردی ادامه داد: همه صاحبنظران و متخصصین امر بر تزریق دُز سوم واکسن در پیشگیری از تشدید موج ششم و سویه امیکرون تاکید دارند، بر این اساس از همه همشهریان عزیز تقاضا داریم بعد از گذشت سه ماه از تزریق دُز دوم و فارغ از هر نوع واکسنی که در نوبت های اول و دوم دریافت کرده اند جهت دریافت دُز سوم مراجعه کنند.

وی همچنین گفت: اکنون ۱۰ مرکز تجمیعی  و بیش از ۶۰ مرکز سلامت در سطح شهر و کلیه خانه های بهداشت در سطح روستاها در شهرستان تبریز خدمات واکسیناسیون کرونا را به همشهریان ارائه می دهند. ساعت کار ۹ تا از مراکز تجمیعی از ساعت ۸ تا ۱۹ و مرکز تجمیعی نصف راه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ می باشد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان تبریز نیز اظهار کرد: مراکز سلامت شهری و خانه های بهداشت روستایی در ساعات اداری به غیر از روزهای تعطیل خدمات ارایه می کند.

مردی همچنین در خصوص افرادی که مبتلا به کرونا شدند، گفت: کسانی که دارای علامت هستند باید ۲ هفته در منزل قرنطینه شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ابتلا به کرونا زمان تزریق نوبت سوم، ۶ هفته بعد می باشد.