واکسیناسیون ۸۱ درصد دانش‌آموزان واجد شرایط/ تبریز زرد شد
واکسیناسیون ۸۱ درصد دانش‌آموزان واجد شرایط/ تبریز زرد شد
نقی‌پور گفت: ۸۱ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال آذربایجان‌شرقی واکسینه شده‌اند و آماده رفتن به مدرسه هستند.

به گزارش شمس، «بهمن نقی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۸۱ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال آذربایجان‌شرقی واکسینه شده‌اند و آماده رفتن به مدرسه هستند، اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد کرونا برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از اول آذر ماه امسال فاصله اعلام شده برای چینش صندلی‌های دانش آموزان و دانشجویان ۱.۵ متر بوده و ساعت حضور در کلاس‌ها هم کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تهویه مناسب، استفاده اجباری از ماسک، ضدعفونی، مطالبه کارت واکسیناسیون از دانش آموزان و دانشجویان از جمله دستورالعمل‌های بهداشتی بوده که به صورت جدی با نظارت مسئولان مدرسه و دانشگاه اجرا می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین از آغاز واکسیناسیون دُز سوم واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد و خاطرنشان ساخت: در زمان حاضر افراد بالای ۶۰ سال که چهار ماه قبل دُز دوم واکسن‌های سینوفارم و برکت را زده‌اند، می‌توانند دُز سوم این واکسن‌ها را نیز دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان، متذکر شد: اکنون ۸۷۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۵ نفر کرونا مثبت شدند و ۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا فوت و ۱۳۷ نفر از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

نقی‌پور تعداد شهرستان‌های قرمز در آذربایجان‌شرقی را ۲ شهرستان اعلام کرد و افزود: جلفا و مرند در وضعیت قرمز کرونایی و سه شهرستان آذرشهر، عجب شیر و شبستر، نارنجی هستند؛ این در حالی است که شهرستان‌های هشترود و چاراویماق آبی هستند. تبریز و بقیه شهرستان‌های این استان در حالت زرد کرونایی به سر می‌برند.

انتهای پیام/