واریزی یارانه دو ماهه کودکان دارای سوءتغذیه در آذربایجان شرقی
واریزی یارانه دو ماهه کودکان دارای سوءتغذیه در آذربایجان شرقی
معاون مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از واریزی یارانه دوماهه کودکان دارای سوء تغذیه و شناسایی ۳۵۰۰ کودک مشمول این طرح در استان خبرداد.

به گزارش شمس؛ مجید فصیحی با اشاره به طرح امنیت غذایی کودکان اظهار کرد: دولت در این طرح، کودکان یک تا پنج ساله دارای سوء تغذیه که دچار تأخیر و اختلال در رشد هستند را در فهرست یارانه بهبود تغذیه قرارداده و یارانه دوماهه آذر و دی ماه را به‌حساب سرپرست آنها واریز کرده است.

وی در خصوص تشریح این طرح بیان کرد: وزارت رفاه پس از ارزیابی‌های مورد نظر و معرفی وزارت بهداشت و درمان و اعلام دهک‌ خانواده‌های این کودکان توسط پایگاه رفاه ایرانیان، اگر کودکی مشمول یارانه در دهک ۱ تا ۵ قرار گیرد ماهانه مبلغ یک میلیون تومان و اگر در دهک‌های ۶ و ۷ قرار گیرد مبلغ ششصد هزار تومان به یارانه سرپرست کودکان واریز خواهد شد.

مدیر اجتماعی تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی یادآور شد: خانواده‌های این کودکان با این یارانه تنها می‌توانند ۱۶ قلم کالای اساسی که برای رشد کودکان ضروری است را خریداری کنند تا در راستای تامین مواد غذایی مورد نیاز برای بهبود سبد غذایی و رشد این کودکان مصرف شود.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۲۵ هزار کودک مشمول این طرح شده‌اند که از این میان بیش از ۳۵۰۰ کودک در استان آذربایجان شرقی شناسایی و به پایگاه رفاه ایرانیان معرفی شده اند تا حساب سرپرستان این کودکان در موعد مقرر شارژ گردد.

گفتنی است؛ کودکان هر ۶ ماه توسط شبکه بهداشت معاینه می‌شوند و تا رسیدن به شرایط مناسب از پوشش این یارانه بهره خواهند برد.