نمی‌دانم چرا دادگاه علیه من رأی می‌دهد!/ نمایشگاه‌های تهران سیاسی است
نمی‌دانم چرا دادگاه علیه من رأی می‌دهد!/ نمایشگاه‌های تهران سیاسی است
ماهوتی گفت: در دادگاه یا حکم‌های یک طرفه می‌دهند یا ما نمی‌توانیم از حق خودمان دفاع کنیم!

به گزارش خبرنگار شمس، «حبیب ماهوتی» صبح روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی تبریز با توجه به وزن و سنگ در کشور رتبه اول را کسب کرده است، تعداد نمایشگاه‌های ما در همان سال اول ۸ – ۹ نمایشگاه بود و بعد از دو سه سال رشد بسیار خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه به‌جز سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ هیچ نمایشگاهی تعطیل نشده است، افزود: در سال ۱۴۰۱ هم ۶۴ نمایشگاه در تقویم داریم که همگی مصوب هستند و مجوز دارند و به ترتیب برگزار خواهند شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با اشاره به تاثیرات نمایشگاه بین المللی بر صنعت عنوان کرد: خوشبختانه بعد از هر نمایشگاهی چند واحد تولیدی به صنایع ما اضافه می‌شود و همین موضوع باعث رونق اشتغال هم می‌شود.

وی در خصوص دلایل عدم برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور، ابراز داشت: متاسفانه مسایل سیاسی باعث شده نتوانیم برروی نمایشگاه خارجی تمرکز کنیم، از سال گذشته تصمیم گرفته‌ایم در باکو نمایشگاه تخصصی داشته باشیم اما چهار بار موضوع کنسل شده و هنوز هم نتوانسته‌ایم نمایشگاهی برگزار کنیم. در کنار این، متأسفانه در کشور ما ثبات اقتصادی هم وجود ندارد. دلار یک روز ۳۲ هزار تومان است و روز دیگر ۲۷ هزار تومان! در یک چنین شرایطی عملاً صادرات ممکن نیست و نمی‌توان نمایشگاهی در خارج از کشور برگزار کرد.

ماهوتی ادامه داد: چندین نمایشگاه در هفته‌های آینده از جمله نمایشگاه کشاورزی، کیف و کفش، شیلات و جواهرات خواهیم داشت، اما مشکلات زیادی وجود دارد که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی در خصوص مشکلاتی که وجود دارد، توضیح داد: روز گذشته تابلو اصلی نمایشگاه را شهرداری پایین آورده و این موضوع هم مسائل شخصی و سلیقه‌ای است، نمی‌گویند که اینجا یک شرکت انتفاعی نیست. دیناری برای دولت بار مالی ندارد و به هیچ کجا هم بدهی نداریم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز متذکر شد: ماه گذشته پنج و نیم میلیارد تومان، جهاد کشاورزی از پول‌های کارخانه‌ی شخصی من برداشته است! این مسئله هم نمایشگاه و هم کارخانه‌ی مرا متزلزل کرده است.

وی افزود: سال ۷۴ زمینی را خریده بودیم و راه و شهرسازی هم به ما این زمین را واگذار کرد که ما هم جاده درست کردیم، اما سال گذشته شکایتی کردند که نمایشگاه را خلع ید کنند، در حالیکه آن زمان پول را تا دینار آخر گرفته‌اند، اما الان می‌گویند که ما زمین را واگذار نکردیم. اگر خلاف بوده مدرک بیاورید و شکایت کنید، اگر اجاره داده بودید، کاغذ بیاورید، من سند دارم که مالکیت را به من داده و تمام پولش را هم گرفته‌اید! در دادگاه یا حکم‌های یک طرفه می‌دهند یا ما نمی‌توانیم از حق خودمان دفاع کنیم!

وی در خصوص جمع آوری تابلوی نمایشگاه بین المللی هم تصریح کرد: ۱۴ سال قبل تابلویی در زمینی که به ما واگذار شده بود زدیم، حالا شهرداری مدعی است که اینجا زمین ماست، چون زمین گران شده است!

ماهوتی در خصوص احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب در تبریز عنوان کرد: نمایشگاه کتاب را در برنامه گذاشته‌ایم و طبق زمان بندی ۷ الی ۱۱ مهر ماه سال جاری این نمایشگاه برگزار خواهد شد، اما به دلیل کم لطفی وزارت فرهنگ و ارشاد به استان‌ها در سال‌های گذشته این رویداد ضعیف بوده است، من بارها به وزرا گفتم ایران فقط تهران نیست. وزارت فرهنگ فقط در تهران هزینه می‌کند در حالیکه در استان ما نمایشگاه کتاب نسبت به نفوس ۸۰ درصد بازدیدکننده‌ی بیشتری نسبت به تهران دارد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: نمایشگاه در تهران سیاسی است، اما در تبریز اینطور نیست، در تهران نمایشگاه را طوری برگزار می‌کنند که یک وزیر بیاید و یک عکس بگیرد و برود.

با بیان اینکه‌‍ بر اساس متراژ غرفه به درخواست کنندگان داده می‌‌شود، تصریح کرد: ما در نمایشگاه کیف و کفش ۴ هزار متر رایگان دادیم و ۶ هزار متر مربع را با هزینه جزئی ۲۸۰ هزار تومان دادیم، در حالی‌که در شیراز ۴۰۰ هزار تومان و در اصفهان ۵۰۰ هزار تومان ارائه می‌شود؛ این‌ها همه در حالی‌ست که خدمات ما از شیراز و اصفهان بیشتر است.

وی ادامه داد: با افتخار می‌گویم، در مدت ۳۰ سال حضور من در نمایشگاه بین المللی، یک گزارش سرقت، حتی سرقت قالپاق نیز نداشته‌ایم، کوچکترین کمبودی در زمینه برق نداشته‌ایم. یک ریال وام و قسط و ردیف بودجه دولتی نداریم، بلکه ما به دولت کمک هم کرده‌ایم.

ماهوتی با بیان این مطلب که در ۳۰ سال گذشته، بجز سال ۱۴۰۰ هیچ‌وقت ضرر نداشتیم و حقوق‌های ۱۶۰ کادری که داریم بدون یک روز دیر و زود شدن پرداخت شده است، گفت: حتی ما در سال ۱۳۹۹ که موج بیماری کرونا بود هم سود داشتیم، اما چون در سال ۱۴۰۰ هزینه‌های جاری بر دوش ما بود و نمایشگاه‌ تعطیل، ضررده بودیم.

انتهای پیام/