«نغمه خوان انقلاب» در تبریز تجلیل می‌شود
«نغمه خوان انقلاب» در تبریز تجلیل می‌شود
دبیر اجرایی آیین بزرگداشت «نغمه‌ خوان‌ انقلاب» گفت: آیین تجلیل از «اسفندیار قره باغی» به پاس نیم قرن فعالیت هنری وی فردا (پنجشنبه) در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش شمس، جواد کریم نژاد، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه استاد قره باغی در عرصه موسیقی انقلاب با محوریت ارزش های انقلابی آثار فاخری سروده است، افزود: این استاد خواننده سرودهای انقلابی و حماسی ۴۰ سال اخیر انقلاب اسلامی، از معدود و انگشت‌شمار خوانندگانی است که در زمینه سرودهایی با مضمون انقلاب اسلامی، استکبارستیزی، جنگ و حماسه هشت سال دفاع مقدس فعالیت کرده است.

وی اظهار داشت: استاد قره‌باغی از همان سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی و در همراهی و همسویی با مردم و همگامی با آرمان‌های انقلاب به زبان هنر، بیش از ۸۰۰ سرود حماسی را اجرا و پدید آورده است.

دبیر اجرایی آیین بزرگداشت «نغمه‌ خوان‌ انقلاب» گفت: عمده آثار وی حس وطن‌دوستی و میهنی با رنگ و بوی انقلابی دارد و حتی این حس حماسی میهنی را به نسل‌ بعد از خود نیز منتقل می‌کند.

کریم نژاد، ادامه داد: هر کدام از سرودهای استاد، بازتاب بخشی از فضای انقلابی آن دوران و هویت مردمی هنر در خدمت آرمان‌های انقلاب اسلامی است و آثار و سرودهای انقلابی وی بخش ناگسستنی «گنجینه هنر انقلاب» این مرز و بوم در چهل و اندی سال اخیر است.

وی یادآوری کرد: با چنین کارنامه پرباری، نام استاد اسفندیار قره باغی با موسیقی انقلاب عجین شده و به حق شایسته عنوان «صدای انقلاب» و «نغمه‌خوان انقلاب» است.

کریم نژاد، ادامه داد: بزرگداشت و تکریم این نوع شخصیت‌ها و مفاخر هنری، نه تنها بزرگداشت اشخاص بلکه تکریم هنر انقلاب و پاسداشت مفاخری است که با جهادی هنرگونه آنچه در طَبق اخلاص خود داشتند در همگامی با آرمان‌های انقلاب به زبان گویای هنر، دریغ نکرده و به میدان آورده‌اند.

استاد اسفندیار قره باغی، نغمه‌خوان سرودهای انقلابی با خواندن سرود آمریکا ننگ به نیرنگ تو جادوانه شد؛ وی در یکم بهمن سال ۱۳۲۲ در تبریز به دنیا آمد.

وی دارای مدرک معادل دکترای آواز کلاسیک (درجهٔ ۱ هنری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از خوانندگان مشهور و پیشکسوت ایرانی از خانواده اصیل آذربایجانی و هنرمند در کوچهٔ قره‌باغی‌های تبریز به دنیا آمد.

انتهای پیام/