نرخ بلیت پرواز تهران-ارومیه ۳ برابر شده است
نرخ بلیت پرواز تهران-ارومیه ۳ برابر شده است
بهادری گفت: به علت عدم نظارت مسئولان و بی‌توجهی تعزیرات حکومتی، نرخ بلیط پروازهای داخلی تا 3 برابر افزایش یافته است و با این حال تاخیرها و کیفیت پایین خدمات به قوت خود باقیست.

«سید هادی بهادری» صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش قیمت بلیط هواپیما در سایه سیاست سازمان هواپیمایی کل کشور، اظهار داشت: استراتژی امروز سازمان هواپیمایی، شناور کردن نرخ بلیط پروازهای هوایی است، یعنی آنکه قیمت بلیط در زمان‌های خاص و ایام پرمتقاضی بالا می‌رود.

وی متذکر شد: شناور شدن قیمت بلیط هواپیما یکی از ابزارهای ایرلاین‌های خارجی برای مدیریت بازار پروازهای هوایی است، حال سوال پیش می‌آید آیا تمام اقدامات ما در این حوزه به مانند کشورهای خارجی است که شناور شدن نرخ بلیط مانند آن‌ها باشد، البته شناور شدن قیمت در خارج از کشور مولفه‌های بسیاری دارد و تنها مربوطه به تاریخ پرواز نیست.

نماینده ارومیه با انتقاد از عدم ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در پروازهای هوایی داخلی، تصریح کرد: متأسفانه با وجود افزایش قیمت بلیط هواپیما، کیفیت خدمات تغییر مثبتی نکرده است، از طرفی بی‌نظمی ایرلاین‌ها در ارائه خدمات افزایش یافته است.

وی بیان داشت: یکی از عوامل نارضایتی مسافران از پروازهای هوایی، بروز تأخیرهای چند ساعته پرواز و معطل ماندن مسافران است که متأسفانه این مشکل هنوز ادامه دارد.

عضو کیسیون عمران مجلس دهم با بیان اینکه در شرایط کنونی ایرلاین‌ها تنها اقداماتی که به نفع خودشان است را عملیاتی می‌کنند، خاطرنشان ساخت: در این بین، مردم تنها شاهد افزایش قیمت‌ها بوده و کیفیت خدمات تغییری نمی‌یابد.

وی بر لزوم ورود جدی سازمان تعزیرات حکومتی به افزایش قیمت بلیط هواپیما تأکید کرد و گفت: قطعا اگر این سازمان به درستی به وظایف خود عمل می‌کرد، امروز ما شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ها نبودیم.

بهادری با بیان اینکه نرخ بلیط پرواز تهران- ارومیه در یک سال اخیر بیش از ۳ برابر شده است، اذعان داشت: در شرایط کنونی مردم برای این پرواز یک ساعته باید مبلغی حدود ۶۰۰ هزار تومان را پرداخت کنند، از این رو سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی باید یک بار برای همیشه بازار فروش بلیط هواپیما را ساماندهی کنند.

انتهای پیام/