نخبگان باید برای تبیین به میدان بیایند/ از گسست نسلی و اجتماعی باید نگران بود
نخبگان باید برای تبیین به میدان بیایند/ از گسست نسلی و اجتماعی باید نگران بود
حجت‌السلام سرائی گفت: متاسفانه دانشگاهی که باید موذن جامعه می‌شد با عملیات‌های روانی دشمنان شاهد زشت‌ترین و رکیک‌ترین شعارها بود؛ برای این گسست نسلی و گسست اجتماعی باید نگران بود.

به گزارش شمس، حجت‌السلام سرائی در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با بیان این‌که مدیران کشور هنوز کوچکترین نقدها را برنمی‌تابند، اظهارداشت: یک نقد کوچک توسط اصحاب رسانه‌ بعضا آن‌چنان مدیران را آشفته می‌کند که گوئی نباید نقدی صورت پذیرد.

خلاء گفت‌گو‌های چهره‌به‌چهره

حجت‌السلام سرائی با بیان این‌که نیازمند گفت‌گو‌های چهره‌به‌چهره هستیم، افزود: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها که مورد تاکید رهبری بود متاسفانه جا نیفتاد و امرو خلاء آن احساس می‌شود.

وی با طرح این سوال که نقش حوزه‌علمیه در مدارس چقدر بوده است؟، گفت: در ایجاد زبان مشترک با نسل جوان کم‌کاری شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان با انتقاد از برخی سخنرانان و تئوریسین‌های تندرو، تاکید کرد: بنده به عنوان مسئول تائید محتوا سپاه و بسیج، طی این ۲۸ ماه خدمتم از سخنران‌های افراطی استقبال نکرده‌ام، چرا که وظیفه ما تبیین است نه ایجاد شکاف.

خاطره‌ای از یک مدیر خودروساز…

وی با تعریف خاطره‌ای از تذکر به یکی از مدیران حوزه خودروسازی، اذعان داشت: در یکی از جلسه‌ها یکی از مدیران حوزه خودروسازی با آب و تاب از خودرو ملی و اهمیت آن صحبت می‌کرد؛ با سخنان او انگار به سینه‌ام قناسه می‌زدند؛ وقتی بیرون آمد تذکر تندی دادم که چرا پس ماشینی که این‌جا پارک نموده‌ای از رده خودروهای ملی نیست.

حجت‌السلام سرائی با یادآوری این‌که روز دوم اغتشاشات بایدن گفت از معترضین شجاع حمایت می‌کنیم، افزود: آن‌ها بشدت برای مقابله با این انقلاب آماده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: زمان جنگ در شلمچه آن‌ها انواع اقسام سلاح‌های شیمیایی و موشک‌های دوربرد داشتند ولی موشک‌های ما ۳۰ کیلومتر می‌رفت، به همت شهیدانی مانند طهرانی مقدم برد موشک‌ها را افزایش دادیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان افزود: دشمنان تمام عامل‌های شیمیایی خون، اعصاب، تاول و… را بر رزمندگان ما استفاده کرد، در سانسور خبری بمب سیانور زدند.

وی به تحریم‌های داروئی آمریکا اشاره کرد و گفت: یک اسپری ساده تنفسی در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود، زمان جنگ هم سلاح و بمب را به آنان دادند ولی به ما ماسک‌اش را تحریم کردند.

از گسست نسلی و اجتماعی باید نگران بود

حجت‌السلام سرائی با بیان این‌که عِده و عُده ما در قبال دشمنان قابل قیاس نیست، تصریح کرد: متاسفانه دانشگاهی که باید موذن جامعه می‌شد با عملیات‌های روانی دشمنان شاهد زشت‌ترین و رکیک‌ترین شعارها بود؛ برای این گسست نسلی و گسست اجتماعی باید نگران بود.

وی با تاکید بر این‌که در روایت مشکل داریم، یادآورشد: مثلا در ماجرای ایذه یک نماینده بدون هیچ حساب و کتابی یک روایت از ماجرا می‌کند، دادستان نیز یک روایت جداگانه دارد؛ فرماندار و امام جمعه هم هر کدام روایتی متفاوت و نابهنگام دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان هویت سازی و هویت سوزی دو عامل تشکیل تردید دانست و گفت: تردید به صداقت و اعتماد و هزاران تردید دیگر به افراد پشت تریبون از سوی مردم ایجاد می‌شود، این‌ تردید حاصل شانتاژ رسانه‌های معاند علیه حاکمیت است.

جای‌خالی نخبگان در میدان عمل

وی با بیان این‌که کم‌کاری نخبگان محسوس است، ابرازداشت: نخبگان، واقعیت های جامعه را باید به میدان آورده و تشریح کنند.

حجت‌السلام سرائی با اشاره به این‌که آن‌ها دنبال کشته‌سازی هستند، افزود: بسیج از مردم دفاع کرد، بسیجیان گمنام که حتی ما به آنان لباس هم ندادیم، عاشقانه برای حفظ آرامش شهر تلاش کردند.

انتهای پیام/