منتظر کولاک برف در آخر هفته آذربایجان‌شرقی باشید
منتظر کولاک برف در آخر هفته آذربایجان‌شرقی باشید
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از ظهر پنجشنبه با ورود سامانه جدید بارشی، بارش برف و کولاک این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش شمس، محمد امیدفر، با بیان اینکه این سامانه همه نواحی استان را دربر می‌گیرد، اظهار داشت: فعالیت این سامانه موجب بارش باران و برف، بروز مه و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید در استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه تا صبح دوشنبه هفته آینده در آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: با فعالیت این سامانه احتمال مسدود شدن برخی از راه‌‌‌های اصلی، فرعی و روستایی به ویژه راه‌‌‌های مرتفع و کوهستانی و گردنه‌‌‌های استان وجود دارد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: اختلال در تردد جاده ای، کولاک برف در مناطق کوهستانی و برفگیر، لغزندگی جاده ای و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

امیدفر، با اشاره به احتمال سقوط یا پرتاب اشیا و بروز خسارت به سازه‌‌‌های سبک در اثر وزش شدید باد، خواستار محکم کردن سازه‌‌‌های سبک و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌‌‌های نیمه کاره شد و از کشاورزان خواست به توصیه‌‌‌های کارشناسان استان توجه کنند.

وی به مسافران و رانندگان توصیه کرد، سفرهای غیرضروری را در این مدت لغو و در صورت ضرورت سفر در هنگام تردد در جاده‌‌‌های کوهستانی خودروهای خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کرده و پوشاک گرم به هراه داشته باشند.

امیدفر، همچنین خواستار حفظ آمادگی دستگاه‌‌‌های نمک پاش، برف روب و امداد جاده ای به ویژه در مناطق کوهستانی استان شد.

انتهای پیام/