دمای هوای ورزقان به پنج درجه زیر صفر رسید
دمای هوای ورزقان به پنج درجه زیر صفر رسید
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مردم ورزقان با دمای منفی پنج درجه سانتی گراد، سردترین دمای پاییزی استان را در سال جاری تجربه کردند.

به گزارش شمس، «محمد امیدفر» اظهار کرد: در مدت یاد شده کلیبر، هوراند و مرند با دمای ۹ درجه بالای صفر گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این بازه زمانی در خنک ترین زمان به پنج درجه بالای صفر رسید.

وی اعلام کرد: با توجه به پایداری نسبی هوا در چهار روز آینده در استان، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان دور از انتظار نیست.

امیدفر افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشاندهنده جوی پایدار تا اوایل هفته آینده در استان بوده و این وضعیت موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی از جمله تبریز و مراغه می شود.

وی اظهار کرد: از اوایل روز جمعه گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو در برخی نواحی استان موجب افزایش ابر، احتمال رگبار باران و غرش آذرخش می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تمامی گروه های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی در این مدت از تردد غیرضروری در فضای آزاد به ویژه مناطق آلوده و مرکز شهر خودداری کنند.

 

دمای هوای ورزقان به پنج درجه زیر صفر رسید

انتهای پیام /