ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان شرقی
ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان شرقی
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از عصر سه‌شنبه، بارش برف و کولاک در بیشتر نواحی استان آغاز می‌شود.

به گزارش شمس؛ محمد امیدفر، روز یکشنبه با بیان اینکه این سامانه بارشی قدرت بیشتری نسبت به سامانه بارشی شامگاه جمعه گذشته دارد، افزود: فعالیت سامانه بارشی جدید تا اواخر روز جمعه آینده در آذربایجان شرقی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به بارش برف در اوایل این هفته در بیشتر شهرهای آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بیشترین بارش به میزان ۲۳.۲ میلی متر از شرق تبریز و کمترین بارش از هشترود به میزان ۱.۸ میلی متر گزارش شده است.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از امروز تا عصر سه شنبه جوی پایدار در استان حاکم می شود، گفت: این وضع موجب افزایش آلاینده های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز می شود.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای منفی ۱۱ درجه و خداآفرین با دمای مثبت ۱۶ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

وی یادآور شد: در این بازه زمانی دمای هوای تبریز در سردترین زمان به چهار درجه زیر صفر و در گرمترین زمان به ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و دمای فعلی این شهر (ساعت ۹) سه درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه کاهش یافته است.