معضل بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی/ شهر برای تردد بانوان در شب امن نیست
معضل بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی/ شهر برای تردد بانوان در شب امن نیست
جلسه امروز شورای شهر تبریز با گزارش دانشگاه علوم پزشکی تبریز و امور مالی شهرداری و سخنان میان دستور اعضا به پایان رسید.

به گزارش شمس، جلسه امروز شورای شهر تبریز با گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز شد. بهمن نقی پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این جلسه اظهار داشت: بعد از انقلاب هرجایی که مردم همراه بوده‌اند ما توانستیم پیروز شویم و نمود آن را در کرونا دیدیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه موج جدید کرونا شروع شده است اما با همکاری مردم باز هم وضعیت بهتری در جهان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در جامعه ما توجه به سوی درمان رفته است نه بهداشت گفت: مهمترین مولفه برای افزایش سلامت آموزش است که باید از کودکی این آموزش‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: چرا نباید تبریز به عنوان شهر سالم شناخته نشود؟ خواهشمندیم در این دوره شورا به کمک یکدیگر کاری کنیم تا تبریز به عنوان شهر سالم معرفی شود.

تقی‌زاده با بیان اینکه امروز به قطب علمی و پزشکی منطقه و دنیا تبدیل شده‌ایم، عنوان کرد: از عید امسال شش نفر از افراد مرگ مغزی اعضایشان اهدا شده و روز گذشته هم نخستین پیوند پانکراس انجام شد.

وی با اشاره به کمبود تخت و فرسودگی تجهیزات توضیح داد: ما تقریبا ۵۵۰۰ تخت در استان داریم که تا سال ۱۴۰۴ باید به ده هزار تخت برسانیم. از طرف دیگر تجهیزات ما فرسوده شده و کم کم شروع به خراب شدن کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: به زودی کلینیکی در محل بیمارستان کودکان راه اندازی خواهد شد تا هم مناطق محروم از آن بهره مند شوند و هم از بار ترافیکی اطراف شیخ الرئیس کاهش یابد.

در ادامه روح الله رشیدی با بیان اینکه عمده خواسته ما در حوزه سلامت توزیع عادلانه خدمات است، گفت:در بحث گردشگری سلامت به دلیل عدم سیاست گذاری درست و عدم میزبانی مناسب ما آن ظرفیت را از دست دادیم و اگر می‌خواهیم به آن سمت برویم اول باید خودمان را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: کلینیک جایگزین برای شیخ الرئیس به شرط تخلیه شیخ الرئیس که باعث ترافیک دیوانه کننده شده مناسب است.

شهرام دبیری هم در این جلسه اظهار داشت: شهرداری تهران طرح سنجش عدالت در سلامت شهروندان را انجام داد که ما هم شروع کردیم اما به سرانجام خوبی نرسید و پیشنهادم این است که این طرح را مجددا پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی صحیح می‌توانیم مجددا گردشگری سلامت را برای عراق و آذربایجان فعال کنیم.

حکیمه غفوری هم با بیان اینکه تا زمانیکه طب سنتی و اسلامی را در کنار پزشکی نوین نبریم نمی‌توانیم سلامت را تضمین کنیم، ابراز داشت: در مورد مکان جدید بیمارستان کودکان  اگر کودکی در ارم تب کند تا به باسمنج برسد کودک از دست می‌رود و بادی فکری برای این مساله انجام داد.

فریدون بابایی اقدم هم خطاب به نقی پور عنوان کرد:بی خطرسازی زباله‌های بیمارستانی مناسب است اما وضعیت کلینیک‌ها و مطب‌ها خوب نیست.

وی ادامه داد: بیمارستان شهدا، سینا و امام رضا در وضعیت نامناسب قرار دارند و دچار کمبود تخت هستند. همچنین کم انگیزگی کادر درمان به دلیل عدم پرداخت و عدم افزایش حقوق کادردرمان نیازمند نگاه ویژه است.

حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر هم در این جلسه عنوان کرد: هیئت امنای بیمارستان مردانی آذر تشکیل نشده و آقای مردانی آذر از این بابت گلایه مند است.

وی ادامه داد: بحث دومی که در محافل مطرح می‌شود این است که  ۱۰۰ میلیارد بودجه برای بیمارستان مردانی آذر تخصیص شده بود که آن را به بیمارستان شهدا داده‌اند و به همین دلیل برخی بخش‌ها مانند بخش سرطان کودکان تصمیم به ترک بیمارستان مردانی گرفته‌اند.

روح الله دهقان نژاد هم تصریح کرد: در بحث پسماندها عفونی سه شرکت زیر نظر علوم پزشکی فعالند که اگر در شهرداری بودند، از کار آنها جلوگیری می‌کردیم.

وی ادامه داد: اول این که این شرکت‌‎ها باید هفته‌ای یک بار برای بی خطرسازی زباله‌های عفونی مراجعه کنند در حالیکه یک یا دو ماه یکبار این کار را می‌کنند و دوم اینکه اسم شهرداری را می آورند که شهرداری اجاره را بالا برده در حالیکه چنین چیزی وجود ندارد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز هم خطاب به نقی پور گفت: در خصوص ایجاد کلینیک در بیمارستان کودکان اول به لحاظ ایمنی ساختمان، دوم به خاطر بحث ترافیکی و سوم برای توسعه مقبره الشعرا از این کار چشم پوشی کنید.

دستور جلسه دوم گزارش عملکرد منابع و مصارف شهرداری تبریز در سه ماهه اول بود که خردمند، امور مالی شهرداری تبریز در این خصوص اظهار داشت: درآمد شهرداری و سازمان‌های وابسته در سه ماهه اول سال بدون ارقام تکراری ۱۲ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال و هزینه جاری ۶ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال است که ۵۵ درصد درآمد محقق شده است.

علیرضا نوای باغبان هم گفت: در تحقق درآمدهای مناطق در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته قابل قبول است و منطقه یک پیشتاز درآمدزایی بوده است

وی ادامه داد: متاسفانه یا خوشبختانه تحقق درآمد ماده صدبالای ۸۰ درصد بوده است که هم باید خوشحال بود و هم از تخلفات نگران بود.

عضو شورای شهر تبریز ببا بیان اینکه  امسال هزینه صدور پروانه افزایش نیافته است، ابراز داشت: این موضوع فرصتی برای کسانی است که به دنبال ساخت و ساز هستند.

شهردار تبریز هم در این خصوص گفت:شورای شهر افزایش ۵۷ درصدی حقوق را در نظر نگرفته بود و مضاف بر آن، تبدیل وضعیت‌ها نیز هزینه‌های جاری را افزایش داده است که بدین منظور ۱۱ محور را برای کاهش هزینه‌های جاری در دست اقدام داریم.

در ادامه این جلسه دو فوریت تملک برای مسیرگشایی ۴۰ متری تصویب شد.

دستور جلسه سوم نامگذاری معابر و خیابانها بود که به ترتیب زیر انجام شد:

درخواست اهالی خیابان صائب جنب اداره گذرنامه، مبنی بر نامگذاری کوی و سه کوچه داخل کوی به نام شمس به کوی شهیدان حسینی به تصویب رسید. درخواست اهالی کوچه کومه واقع در  آخونی، مبنی بر نصب تابلو که تصویب شده است.

درخواست شهرداری منطقه ۴ مبنی بر نامگذاری هفت کوچه بی نام واقع در خیابان ستارخان، به نام های شهید لطفی و دیگر کوچه ها بی‌نام، برای بررسی بیشتر ماند. درخواست تغییر نام خیابانی حد فاصل خیابان‌های  وحدت و اصمعی، به نام شهید داود نادری  به تصویب رسید.

درخواست شهرداری منطقه ۲ مبنی بر نامگذاری کوچه بی نام ،و پنج کوچه فرعی واقع در کوی سهند، به نام کوی معراج به تصویب رسید. درخواست خانواده شهیده مدافع سلامت، فرناز کیهان، مبنی بر نامگذاری کوچه شش متری واقع در زعفرانیه به نام شهیده فرناز کیهان، به تصویب رسید.

درخواست اهالی بلوار وکیل همان گلکار سابق، مبنی بر نامگذاری به همان نام سابق گلکار و نامگذاری خیابان مقابل دادگستری به نام وکیل به تصویب رسید. درخواست نامگذاری معبر در چایکنار از امتداد دارایی اول تا راسته کوچه، به نام شاعر آیینی صراف تبریزی به تصویب رسید.

تغییر نام کوچه صفا واقع در خیابان رسالت به نام کوچه شهید حاج حسین همتی، به تصویب رسید. نامگذاری ۶ کوچه بی نام در خیابان شهید محققی، که نام سابق آن آرامیان بوده است، به نام آرامیان یک، آرامیان دو آرامیان سه، آرامیان چهار آرامیان پنج و آرامیان شش، به تصویب رسید.

تغییر نام کوچه جبرئیل واقع در کوی حاج جبار نائب، به نام شهید جاوید سراجی به تصویب رسید. بی نام واقع در شهرک اندیشه خیابان پرورش ورودی مجتمع نگین، به نام موعود نامگذاری و به تصویب رسید.

در پایان این جلسه طرح احداث اداره امور بانوان وصول شد که حجت الاسلام برگی در این خصوص  اظهار داشت: متاسفانه شهر چهره زنانه ندارد و خانم‌های ما می‌ترسند که بعد از تاریکی در خیابان تردد کنند.

وی ادامه داد: تاکسی از جنس خودشان به این مساله نگاه نکند نمی‌توان مشکلات بانوان را حل کرد و این طرح از سوی خانم غفوری آورده شده است.

انتهای پیام/