معدوم‌سازی جوجه‌ها پدیده‌ی جدیدی نیست/ جوجه‌ خروس‌ها حذف می‌شوند
معدوم‌سازی جوجه‌ها پدیده‌ی جدیدی نیست/ جوجه‌ خروس‌ها حذف می‌شوند
فتحی گفت: معدوم کردن جوجه‌های اضافی و یا جوجه خروس‌ها پدیده‌ی جدیدی نیست و در زمان شیوع بیماری شاهد معدوم سازی مرغ‌ها نیز بوده‌ایم.

اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با اشاره به تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از کشتار جوجه‌ها، اظهار داشت: معدوم‌سازی جوجه‌ها پدیده‌ی جدیدی نیست و در زمان شیوع آنفلوانزا نیز شاهده معدوم کردن جوجه و مرغ‌ها برای پیشگیری از بیماری بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه اخیرا در سطح استان شاهد چنین وقایعی نبوده‌ایم و فیلم‌های منتشر شده مربوط به سایر نقاط کشور است، عنوان کرد: معدوم سازی جزوی از صنعت مرغداری است اما قطعاً انجام این کار به روش‌های غیرمتعارف پسندیده نیست و انتشار تصاویر آن نیز موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی می‌گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان روش متعارف برای معدوم‌سازی را استفاده از گاز CO2 خواند و توضیح داد: میزان تولید جوجه نباید از حد نصاب تعیین شده توسط ستاد تنظیم بازار فراتر رود اما بعضاً این اتفاق رخ می‌دهد مرغداران نیز برای کنترل قیمت اقدام به معدوم‌سازی می‌کنند.

وی اذعان داشت: بعضاً مرغداران به دلیل فقدان مکان نمی‌توانند از جوجه‌های اضافی نگهداری کنند و اقدام به معدوم‌سازی آنان می‌کنند، همچنین جوجه خروس‌ها نیز معدوم می‌شوند.

انتهای پیام/