مدیران در دسترس نیستند!
مدیران در دسترس نیستند!
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: مدیران باید در دسترس مردم باشند، چرا که برخی نارضایتی ها از این نشأت می گیرد که مردم مکان ملاقات با مدیران را ندارند. اگر مدیران برای مردم شنونده خوبی باشند حتما راهکاری برای مشکلاتشان پیدا می کنند.

به گزارش شمس، اکبر فتحی عصر امروز در جلسه شورای معاونان و مدیران مستقل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در حوزه قنوات امسال و سال گذشته اعتبارات مناسبی تزریق شد اما باید اقدامات بیشتری در این حوزه انجام شود و معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز این اختیار را به استان داده است که هر اقدامی نیاز است در حوزه قنوات انجام دهد. محدود کردن اقدامات به دستورالعمل و مکاتبات نمی تواند برای کشاورزی استان کارگشا باشد و باید در این حوزه انعطاف پذیر باشیم.

لزوم توجه ویژه به آبیاری زیرسطحی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم توجه ویژه به آبیاری زیرسطحی تاکید کرد و گفت: لازم است مانند طرح‌های آبیاری تحت فشار در راستای افزایش بهره‌وری آب عمل و دستورالعمل‌های مربوطه از وزارت متبوع پیگیری گردد.

فتحی بر پیگیری برخی پروژه‌ها که بنا بر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، اعتبار آنها از محل مسوولیت‌های اجتماعی شرکت مس سونگون تخصیص خواهد یافت، تاکید کرد و گفت: مدیران باید در دسترس مردم باشند، چرا که برخی نارضایتی ها از این نشأت می‌گیرد که مردم مکان ملاقات با مدیران را ندارند. اگر مدیران برای مردم شنونده خوبی باشند حتما راهکاری برای مشکلاتشان پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: افکارسنجی‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده بایستی در اختیار اتاق فکر سازمان قرار بگیرد تا کانون‌های نارضایتی مردم شناسایی شده و برای آن راهکاری پیشنهاد شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: همه باید برای افزایش تولید خصوصاً در حوزه تولیدات پروتئینی دست به دست هم بدهیم و همکاری داشته باشیم. وزیر محترم جهاد کشاورزی از زمان آغاز به کار اعتقاد راسخی به افزایش تولید برای تنظیم بازار محصولات اساسی دارد چرا که افزایش تولید منجر به تعدیل قیمت خواهد شد.

افزایش جوجه‌ریزی به ۵.۵ میلیون قطعه

فتحی بر ضرورت افزایش جوجه ریزی براساس سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد و گفت: باید تعداد مرغداری های آماده جوجه‌ریزی با اطلاعات کامل به صورت مستمر در هر شهرستان مشخص باشد. با مطالعات انجام شده مشخص گردیده است که ۲۵ درصد مرغداری های استان در یک سال تنها یک دوره جوجه ریزی انجام می دهند و ۲۵ درصد دیگر نیز تنها ۲ دوره جوجه‌ریزی انجام می دهند که اگر همین مرغداری‌ها تعداد دفعات جوجه‌ریزی را به سه دوره افزایش دهند، ظرفیت جوجه‌ریزی استان به ۵.۵ میلیون قطعه خواهد رسید.

تامین ۴۰ درصد گوشت قرمز کشور توسط دامداری‌های سنتی 

وی از ثبات لازم در زمینه تامین نهاده های دامی در ۲ ماه اخیر خبر داد و متذکر شد: برنامه افزایش تولید در حوزه دام و طیور باید در دستور کار باشد و در حوزه گوشت قرمز باید توجه ویژه به احیا دامداری‌های سنتی باشد چرا که این دامداریها ۴۰ درصد پروتئین و لبنیات مورد نیاز را تامین می‌کرد اما امروزه این دامداری‌ها غیر فعال هستند. اگر بتوانیم در طرح جهش تولید در دیمزارها تناوب علوفه و غلات را عملیاتی کنیم با تامین علوفه می‌توانیم زمینه‌ساز احیا دامداری‌های سنتی باشیم.

پایان پیام/