مصرف برق در تبریز ۲ برابر افزایش یافته است/ اوج مصرف در ساعات ۱۲ الی ۱۶
مصرف برق در تبریز ۲ برابر افزایش یافته است/ اوج مصرف در ساعات ۱۲ الی ۱۶
میلانی معتقد است علت اصلی خاموشی‌ها افزایش مصرف برق در تبریز نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته است.

به گزارش شمس، افشین روشن میلانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با تایید مشکل کمبود نیروی برق در آذربایجان‌شرقی، ابراز داشت: هفت درصد مصرف برق این منطقه سالانه افزایش می‌یابد و بر این اساس ۲ تا ۳ درصد خلاء به وجود می‌آید که با صرفه جویی مردم در مصرف انرژی و توافق نامه‌های شرکت‌های برق جبران می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مصرف برق آذربایجان‌شرقی حدود ۱۵۰۰ مگاوات است، افزود: از این میزان، ۳۰ الی ۴۰ درصد توسط بخش صنعتی مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای آذربایجان با بیان اینکه در فصول گرم سال از ساعت ۱۲ تا ۱۶ متوسط مصرف برق بسیار بالاست، خاطرنشان ساخت: چنانچه در این ساعت‌ها از وسایل برقی استفاده نکنیم و درجه وسایل سرمایشی و کولر بین ۲۲ تا ۲۴ تنظیم کنیم تا مصرف برق مدیریت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای آذربایجان با بیان اینکه مشترکان بخش صنعت متعهد شده‌اند پیک بار برق را ۳۰۰ مگاوات کاهش دهند تا از پاداش و مشوق‌های این صرفه جویی بهره مند شوند، اذعان کرد: در فصل گرما این مقدار برق از یکی از کشورهای همسایه وارد می‌شود. ۱۴ برابر صادرات برق در منطقه آذربایجان، واردات داریم اما مشکل این است که مصرف برق تبریز نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

وی یادآور شد: ۱۵ هزار مگاوات تفاوت بین مصرف و تولید برق وجود دارد و ما برای جلوگیری از فروپاشی سیستم برق مجبور هستیم تمهیداتی انجام دهیم. به تمامی واحدهای تولیدی و صنایع پیشنهاد می‌شود اگر توانایی خرید ژنراتور را دارند، حتما این کار را انجام دهند و نسبت به خرید ژنراتور های گازی و گازوئیلی اقدام کنند.

انتهای پیام/