مردم دچار شکست عشقی شده‌اند/ سپاه به شائبه دخالت در انتخابات پایان دهد
مردم دچار شکست عشقی شده‌اند/ سپاه به شائبه دخالت در انتخابات پایان دهد
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم گفت: مردم امروز همانند کسانی هستند که آسیب دیدن محبوب خود را نظاره‌گر هستند، مردم دچار شکست عشقی شده‌اند لیکن محبوب خود را همچنان دوست می‌دارند،

به گزارش شمس، «احمدعلیرضا بیگی» در نطق خود در صحن علنی مجلس با بیان اینکه در سال های اخیر قطار کشور در ذیل انقلاب حرکت نمی‌کند، اظهار داشت: سفره مردم روز به روز تنگ‌تر می‌شود، ترجیح منافع حزبی و سیاسی بر منافع ملی توسط تعدادی مسئولین اثرگذار از اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان کاسته است و میزان مشارکت سیاسی مردم به سطح غیرقابل قبولی رسیده و تهدیدات مربوط به بروز دسیسه‌های دشمن کاملا جدی است.

وی افزود: احساس ظلم در مردم مال‌باخته بورس، خشم و غضب از پیامدهای ناگوار حادثه افزایش قیمت بنزین، تورم لجام گسیخته، صف طویل روغن و مرغ را نمی‌توان از نظر دور داشت؛ آثار این فجایع در انتخابات پیش رو هویدا خواهد شد؛ تاسف‌‎بارتر از همه انفعال مجلس شورای اسلامی است که نیازمند بحث مفصلی است لذا تذکرات خودم را به هیات‌رئیسه ارائه کردم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم خاطرنشان ساخت: مردم امروز همانند کسانی هستند که آسیب دیدن محبوب خود را نظاره‌گر هستند، مردم دچار شکست عشقی شده‌اند لیکن محبوب خود را همچنان دوست می‌دارند، بی‌شک اگر جمهوری اسلامی در ریل انقلاب به حرکت خود ادامه دهد مردم صحنه‌های شکوهمند گذشته را جبران خواهند کرد.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و حکمت خواستار مشارکت پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری هستند؛ اطمینان دارم شورای نگهبان در این مقطع حساس در تاریخ کشور اهمیت عملکرد خود را در راستای اجرای نظارت رهبری در برگزاری انتخابات پرشور به خوبی واقف است.

احمدعلیرضا بیگی با بیان اینکه ورود نیروهای مسلح به دسته بندی‌های سیاسی و مناقشات مربوط به آن سم مهلکی برای کشور بشمار می‌رود، یادآور شد: حضرت امام (ره) نسبت به دخالت نیروهای مسلح در امور سیاسی هشدار داده اند که منحصر به انتخابات خاصی نبوده بلکه به عنوان اصل تخطی ناپذیر، دستورالعمل و وصیت همیشگی بوده است.

وی عنوان کرد: ماده ۴۰ قانون مجازات و جرائم نیروهای مسلح، عضویت کارکنان نیروهای مسلح در سازمان ها و احزاب سیاسی و مداخله آنها در مناقشات منع کرده و برای مرتکبان ۶ ماه تا ۳ سال زندان تعیین کرده است.

این نماینده مجلس توضیح داد: یکی از صاحب منسبان نیروهای مسلح طی یادداشتی که در عموم رسانه‌ها به تاریخ اسفند سال گذشته انتشار پیدا کرده است، در ادامه اظهارنظر یکی از کاندیداهای سیاسی که پاسخ خود را از افکار عمومی و شورای نگهبان دریافت کرد، مدعی عدم تایید صلاحیت یکی از سرمایه‌های انقلاب اسلامی شده است و به مردم توصیه کرده دست از حمایت او بردارند.

وی ادامه داد: او دو روز پیش در مورد کاندیداتوری یکی از هم‌لباس‌های خودش اظهارنظر کرده و تخلفاتی را به او نسبت داده است و جالب تر اینکه صاحب منسب دیگری امروز اظهارات او را رد کرده و برای آن سند طلب کرده است. قصد تحلیل و پاسخ به اظهارات این صاحب منسب را ندارم لیکن صرفا در خصوص عواقب شوم این رویکرد شوم هشدار می دهد؛ قطعا این موضع نمی تواند رویکرد سپاه عزیز ما باشد. انتظار می‌رود سپاه با تنبیه و مواخذه فرد خاطی، ساحت خود را از شائبه دخالت در امر انتخابات مبرا کند.

بیگی با اعلام اینکه سناریو دولت برای انتخابات، تکرار سناریوی انتخابات مجلس است و هدف به قهر کشاندن مردم از صندوق‌های رای است، تصریح  منفعت جماعتی به حداقل رساند مشارکت مردم در انتخابات است. در آبان ۹۸ این سناریو برای انتخابات مجلس اجرا شد و با اعمال افزایش قیمت بنزین با آن فضاحت که تکرار آن ملال آور است، مشارکت مردم در انتخابات مجلس مورد آسیب جدی قرار گرفت تا مجلسی تشکیل شود که مزاحم دولت نباشد و مدام با اتهام حداقلی آن را منفعل نشان دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اکنون همین نقشه برای انتخابات ریاست جمهوری تبیین می شود؛ صف های طویل مرغ و روغن، تورم لجام گسیخته مشارکت مردم را نشانه گرفته است؛ آنها دریافته اند که با هدف قرار دادن مشارکت مردم به دولت حداقلی دست پیدا خواهند کرد و آن می تواند موجبات بی اعتمادی هر چه بیشتر مردم را سبب شود.

انتهای پیام/