مردم برای دریافت دوز دوم نمی‌آیند!/ ۶۴ درصد شهروندان تبریز واکسینه شده‌اند
مردم برای دریافت دوز دوم نمی‌آیند!/ ۶۴ درصد شهروندان تبریز واکسینه شده‌اند
متاسفانه ۷۳ هزار و ۳۱۳ نفر از افرادی که دز اول واکسن را در تبریز دریافت کردند برای دریافت دز دوم مراجعه نکردند!

به گزارش شمس، «احمد مردی» در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۶۴ درصد جمعیت تحت پوشش در شهرستان تبریز واکسینه (دز اول) شدند، عنوان کرد: برای رسیدن به مصونیت جمعی و جلوگیری از همه‌گیری کرونا این مقدار باید به ۸۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر جمعیت بالای ۶۰ سال واکسینه شدند، افزود: جمعیت بالای ۶۰ سال شهرستان تبریز ۸۸ درصد، بالای ۱۸ سال ۸۰ درصد و بالای ۱۲سال ۷۰ درصد واکسینه شدند که باید آمار واکسیناسیون جوانان افزایش یابد تا میزان شیوع کووید ۱۹ کاهش داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز متذکر شد: انتظار می‌رود که مردم همچنان با شور و شوق از واکسیناسیون استقبال کنند اما متاسفانه ۷۳ هزار و ۳۱۳ نفر از افرادی که دز اول واکسن را دریافت کردند برای دریافت دز دوم مراجعه نکردند بر این اساس اگر فاصله زمانی بین دو دز از موعد مقرر بگذرد دز اول نیز بی‌تاثیر خواهد شد.

وی اعلام کرد: در صورت مفقودی کارت واکسن مراجعان می‌توانند تنها با ارائه کارت ملی اقدام به دریافت دز دوم واکسن کنند این افراد باید نسبت به تزریق دز دوم سریع‌تر اقدام کنند تا مصونیت آنها از بین نرود.

مردی با اعلام اینکه تعداد مراکز تجمعی واکسیناسیون تبریز از ۱۳ به ۱۵ مرکز افزایش یافته است، یادآور شد: مردم می‌توانند برای واکسیناسیون از ساعت ۷.۳۰ تا ۱۹ و در مراکز بهداشت نصف راه و ساری زمی تا ۲۴ شب مراجعه کنند. ۱۶مرکز سلامت نیز از ساعت ۷.۳۰ تا ۱۴.۳۰ به مراجعان خدمات می‌دهند.

وی همچنین با ابراز نگرانی از پایین بودن درصد و مراجعات مادران باردار تبریز برای واکسیناسیون، تاکید کرد: متاسفانه تاکنون فقط ۲۶ درصد مادران باردار شهرستان نسبت به دریافت واکسن اقدام کردند. با توجه به اینکه میزان مرگ و میر مادران باردار کرونایی بالاست بر این اساس مادرهای باردار بالای ۱۸ سال برای اخذ معرفی به مراکز بهداشت مراجعه و واکسن‌های خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز بهداشت تبریز همچنین با اشاره به ادامه واکسیناسیون دانش آموزان شهرستان تبریز، گفت: تاکنون ۵۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این شهرستان واکسن دریافت کردند بر این اساس از اولیا خواهشمندیم نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود تسریع کنند چون برای بازگشایی مدارس واکسن اجباری است.

وی یادآور شد: از ۱۴۳هزار و ۳۵۹ دانش آموز شهرستان تبریز تاکنون ۷۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز واکسن دریافت کردند و بیش از ۹۶درصد معلمان نیز واکسینه شدند و دوزهای اول و دوم را دریافت کردند.

مردی همچنین عنوان کرد: تمام واکسن های موجود برای پیشگیری از شدت بیماری، بستری نشدن و جلوگیری از مرگ و میر ۸۰ درصد موثر هستند، البته در شرایط کنونی باید استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و دوری از تجمعات مورد توجه باشد.

انتهای پیام/