ماجرای توهین مداح تبریزی به اهالی تئاتر/ حاج ابراهیم رهبر بیانیه محکومیت داد
ماجرای توهین مداح تبریزی به اهالی تئاتر/ حاج ابراهیم رهبر بیانیه محکومیت داد
انتشار یک فایل صوتی از حاج ابراهیم رهبر که اهالی تئاتر را بی‌غیرت و بی‌شرف می‌نامند حسابی حاشیه‌ساز شده است.

به گزارش خبرنگار شمس جمع کثیری از فعالان عرصه فرهنگ و هنر تبریز در صفحات مجازی‌شان از توهین یکی از مداحان شهر به اهالی تئاتر انتقاد کرده‌اند.‌

گفته می‌شود حاج ابراهیم رهبر از مداحان معروف آذربایجان در مرثیه‌سرایی اخیر خود برای بیان نماد بی‌غیرتی و بی‌شرفی تئاتر و هنر را مثال زده و همین کلی‌گویی و مخاطب قرار گرفتن یک قشر موجب رنجش آنان شده است.

آنچه مسلم است، عمدتا اهالی تئاتر افراد قابل احترام و متعهد و پایبند به مبانی اخلاقی بوده و گستره ی وسیعی از هنرمندان فعال در سبک های مختلف آن از جمله تئاتر مرثیه، حماسی و دفاع مقدس و … را شامل می شود و قطعا اهانت و کلی گویی در مورد فعالان این هنر پسندیده نیست.‌

همانطور که به برخی مادحین بعضا نقدهای جدی وارد است، در سایر اقشار نیز این مسئله وارد است و رفتار و اعمال فرد یا افرادی از آن ، یک قشر را نمایندگی نمی‌کند.

ابراهیم رهبر در واکنش به این انتقادات با صدور بیانیه‌ای عنوان کرده سخنان او تقطیع شده و فایل صوتی منتشر شده مربوط به سال‌ها قبل است و در پایان بیانیه‌اش عوامل این اقدام را محکوم کرده است.

حال اهالی فرهنگ و هنر تبریز خواهان انتشار اصل فایل صوتی توسط این مداح برای اثبات ادعای وی هستند و در عین حال از عدم جرأت عذرخواهی و اذعان به اشتباه حاج ابراهیم رهبر انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : میلاد نوروزی