قیمت مصوب مرغ هنوز ابلاغ نشده است/ افزایش هزینه‌‌های تولید “مرغداران” را دچار مشکل کرده است
قیمت مصوب مرغ هنوز ابلاغ نشده است/ افزایش هزینه‌‌های تولید “مرغداران” را دچار مشکل کرده است
سلطانی مجد گفت: قیمت مصوب مرغ از ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان افزایش یافته است، اما این قیمت‌ هنوز برای ما ابلاغ رسمی نشده است.

«جواد سلطانی مجد» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس، در خصوص قیمت‌گذاری جدید ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: قیمت مصوب مرغ از ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان افزایش یافته است، اما این قیمت‌ هنوز برای ما ابلاغ رسمی نشده است.

وی با اشاره به شرایط صنعت مرغداری بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: در حال حاضر قیمت مولفه‌های تولید افزایش نرخ قابل توجهی را تجربه کردند و همین مسئله در قیمت نهایی گوشت مرغ تاثیر گذاشته است. این روزها مرغداران در تامین نهاده‌های دامی مشکلاتی دارند و نیاز به توجه و حمایت بیش از پیش دارند.

رییس اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی مرغداران مرغ گوشتی آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به کمیاب شدن ذرت و سویا، بیان داشت: کمبود ذرت و سویای مورد نیاز واحدهای مرغداری نگران کننده است که این اتفاقات می‌تواند منجر به کاهش شدید تولید مرغ در کشور و ایجاد بحران در بازار این کالا شود.

وی افزود: در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در تامین گوشت گرم و منجمد مرغ در استان آذربایجان‌شرقی وجود ندارد و هر کیلوگرم مرغ منجمد نیز به قیمت مصوب هر کیلو ۴۸ هزارتومان عرضه می‌شود و مردم به‌هیچ عنوان نگران تأمین مرغ مورد نیاز خود نباشند.

گفت‌وگو از میلاد نوروزی

انتهای پیام /