آلودگی مرغ‌ها به‌هیچ عنوان واقعیت ندارد/ مازاد تولید مرغ داریم!
آلودگی مرغ‌ها به‌هیچ عنوان واقعیت ندارد/ مازاد تولید مرغ داریم!
سلطانی مجد گفت: مطالب مطرح شده در فضای مجازی کاملاً کذب و شایعه است؛ همکاران دامپزشک ما و اداره دامپزشکی در تمامی کشتارگاه‌ها مستقر هستند و امورات بهداشتی را کاملاً زیر نظر دارند، چنانچه مرغی دارای کوچکترین ایراد یا آلودگی باشد، از خط توزیع و استفاده کنار گذاشته می‌شود.

«جواد سلطانی مجد» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس، در خصوص صف‌های طولانی چند روز گذشته‌ی مرغ اظهار کرد: با توجه به پایین بودن نرخ عرضه مرغ به‌نسبت نرخ مصوب، همشهریان به دعوت رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی که از مردم درخواست کرد برای کمک به تنظیم بازار و جلوگیری از متضرر شدن مرغداران اقدام به ذخیره‌سازی مرغ در منازل کنند لبیک گفته و این مراجعه همزمان مردم منجر شد در برخی ساعات روز مقابل تعدادی از مرغ فروشی‌ها صف خرید دیده شود.

وی ادامه داد: دلیل فراوانی مرغ، مازاد تولید مرغداران و جوجه‌ریزی مناسب آن‌ها طی ماه‌های گذشته بوده است.

رییس اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی مرغداران مرغ گوشتی آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به اینکه این کاهش قیمت ناشی از افزایش عرضه مرغ، خساراتی هم به مرغداران زده، گفت: برخی از مرغداری‌ها هزینه تولید مرغ‌شان بیشتر از هزینه عرضه آن شده و این موضوع در آینده برای آن‌ها مشکلات جدی به‌وجود خواهد آورد، حتی ممکن است بر اثر این خسارت از سال آینده قادر به تولید نباشند!

وی افزود: قیمت مصوب مرغ برای مصرف کننده حدود ۶۳ هزار تومان است ولی قیمت عرضه در مغازه‌های مرغ فروشی شهر تبریز حدوداً ۵۰ هزار تومان است.

سلطانی مجد با بیان اینکه اکنون عرضه مرغ در بازار مازاد بر تقاضای مردم است و شرکت پشتیبانی امور دام باید ورود کند و مرغ مازاد به قیمت مصوب را از بازار جمع‌آوری کند تا تولیدکنندگان دچار زیان نشوند، اما چنین اقدامی انجام نگرفته، که البته دلیل این امر هم پر بودن سردخانه‌ها و نبود بودجه کافی برای خرید می‌باشد.

وی همچنین بیان داشت: روزانه در استان آذربایجان‌شرقی ۱۲۰ الی ۱۳۰ هزار قطعه مرغ توزیع می‌شود که با توجه به استقبال مردم تماماً به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی مرغداران مرغ گوشتی در پایان گریزی به مطالب مطرح شده در فضای مجازی مبنی این که آلودگی این مرغ‌ها باعث پایین بودن قیمت آن است زد و گفت: متاسفانه هر از گاهی، افرادی مطالبی را منتشر و با روح و روان مردم بازی می‌کنند و اکنون نوبت به مرغ رسیده است. این شایعات می‌تواند ضربه مستقیمی به اطمینان مصرف‌کنندگان بزند و به مرور سلامت جامعه را هدف قرار دهد. بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود مبنای علمی ندارد و افرادی هم که مطالعات خاصی در این زمینه ندارند آنها را باور می‌کنند. این حرف‌ها کاملاً شایعه هستند و به‌هیچ عنوان صحت ندارند؛ همکاران دامپزشک ما و اداره دامپزشکی در تمامی کشتارگاه‌ها مستقر هستند و امورات بهداشتی را کاملاً زیر نظر دارند، چنانچه مرغی دارای کوچکترین ایراد یا آلودگی باشد، از خط توزیع و استفاده کنار گذاشته می‌شود.

گفت‌وگو از میلاد نوروزی

انتهای پیام /