فاصله ازدواج تا تولد نخستین فرزند در آذربایجان‌شرقی چقدر است؟
فاصله ازدواج تا تولد نخستین فرزند در آذربایجان‌شرقی چقدر است؟
مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خانواده‌ها دچار سطحی‌نگری شده‌اند، گفت: برخی آمارها در استان تکان‌دهنده است که از آنها می‌توان به موضوع کاهش ازدواج و افزایش طلاق اشاره کرد که اصلاً شایسته نام و جایگاه استان ما نیست.

به گزارش شمس، زهرا کوهی ظهر امروز در جلسه کارگروه بانوان شهرستان شبستر با اشاره بر لزوم توجه به حوزه‌های مختلف فرهنگی در مدیریت شهری در حوزه زنان و خانواده اظهار کرد: نیازمند یک بازتعریف و نگاه جدید با توجه ویژه به مسائل نوپدید اجتماعی هستیم که در این بازتعریف اصل کرامت انسانی بانوان در خانواده و جامعه باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار گردد.

فرزندآوری یک مسأله استراتژیک برای کشور است

وی با اشاره به مشکلات جمعیتی افزود: جمعیت پویا صرفاً یک مسأله اجتماعی نبوده؛ بلکه اگر آسیب‌شناسی نشود می‌تواند به یک مسأله امنیتی سیاسی و اقتصادی تبدیل شود؛ چراکه اجرای هر طرح توسعه‌ای در هر دوره‌ای نیازمند جمعیتی پویاست،  از این‌رو در زمان حاضر فرزندآوری یک مسأله استراتژیک برای کشور است که به علت پیشروی کشور به سمت سالمندی و عدم توجه مسؤولان به این موضوع بارها مورد تأکید رهبری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تا عزم عمومی نباشد هیچ اتفاقی در حوزه ازدواج و فرزندآوری رخ نخواهد داد و بحث جوانی جمعیت بعد از فرزندآوری به افزایش ازدواج و کاهش مسأله طلاق، اطلاق می‌شود و موضوع بسیار مهمی به‌حساب می‌آید.

کوهی همچنین در نشست بررسی مشکلات بانوان شاغل شهرستان شبستر با بیان اینکه زنگ خطر کاهش فرزندآوری به صدا درآمده و فاصله سن ازدواج تا فرزندآوری به ۵ سال رسیده، خاطرنشان کرد: تنها ۵ سال فرصت داریم صدمات جبران‌ناپذیر این پدیده را مرتفع کنیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خانواده‌ها دچار سطحی‌نگری شده‌اند، متذکر شد: برخی آمارها در استان تکان‌دهنده است که از آنها می‌توان به موضوع کاهش ازدواج و افزایش طلاق اشاره کرد که اصلاً شایسته نام و جایگاه استان ما نیست.

فرماندار شبستر در جلسه امور بانوان شهرستان نیز با اشاره به نقش مهم بانوان در اصلاح و پیشرفت جامعه گفت: زنان با تربیت صحیح فرزندان زمینه بروز استعدادهای جامعه را فراهم می‌کنند به همین دلیل نقش آنان در جامعه بی‌بدیل بوده و خواستار حفظ شأن، حرمت، صلابت و شهامت زنان در قامت مکتب حضرت زهرا و حضرت زینب (س) شد.

مطهری با اشاره به نقش زنان در اصلاح و کاهش آسیب‌های خانواده و جامعه تصریح کرد: اصلی‌ترین و حساس‌ترین نقش بانوان که نقش مادری و همسری است نباید در خانواده و جامعه کم‌رنگ شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری  در سفر یک‌روزه به شبستر ضمن  حضور در مزار شهدای شهرستان و دیدار با خانواده شهید یعقوب بیگی در شهر تسوج، از  مؤسسه  قرآنی پردیس بانوان تیل، کارگاه میوه خشک در شهرک صنعتی شبستر و کارگاه سفال بازدید کرد.

پایان پیام/