تبریزی‌ها به طور میانگین ۴.۵ سال پس از ازدواج بچه‌دار می‌شوند
تبریزی‌ها به طور میانگین ۴.۵ سال پس از ازدواج بچه‌دار می‌شوند
مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی با ابراز نگرانی از نرخ پایین باروری زنان در استان، گفت: تولد اولین فرزند در بین زوج‌های تبریزی به طور میانگین ۴.۵ سال پس از ازدواج اتفاق می‌افتد.

به گزارش شمس، زهرا کوهی روز سه شنبه در همایش خانواده و جوان سازی جمعیت، افزود: اینکه بعد از گذشت ۴.۵ سال از ازدواج، کودک اول خانواده متولد می شود جای نگرانی بسیار دارد و این آمار نشان می دهد که در جامعه نگرش های سست، مسیرهای غلط و بینش های کم عمقی نسبت به بنیان خانواده حاکم شده است که دلیل اصلی آن ناشی از ابعاد فرهنگی و اجتماعی است.

به گفته وی تزریق حس راحت طلبی، مسئولیت گریزی و خودخواهی در جامعه باعث ایجاد نگاه های فرد محورانه در جامعه و مروج اندیشه های نامطلوب در زمینه فرزند آوری شده است، این در حالی است که خودبینی ما در دوران کودکی از ۲ سالگی شروع شده و در سنین چهار یا پنج سالگی و با ورود کودک به جامعه و شناخت خود و ایجاد دگربینی در کودک تمام می شود.

کوهی با بیان اینکه بحران جدی جامعه امروز ما در حوزه جمعیت است و مادران و بانوان به عنوان رهبران سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه نقش مهم و محوری دارند، با تاکید بر نقش تربیت محور زنان در جامعه، یادآور شد: ساحت اصلی زنان محور خانواده است و لذا به یقین هر عمل خیری در دنیا از ساحت والدگری، مرتبه ای کوچک یا بزرگ از ساحت تربیت دارد.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که ساحت خانواده بسیار گرانقدر و ارزشمند بوده و شبیه هیچ چیز دیگری در جامعه نیست و بر این اساس اصلی ترین خرده نظام هر جامعه و کشور، خرده نظام خانواده است که مهمترین مهره های آن پدر و مادر و فرزندان هستند.

کوهی با اشاره به اینکه علاوه بر نقش پدر و مادر در داخل خانواده، مربیان نیز از اهمیت خاصی برخوردار هستند و نقش آنها در جامعه مسئله ای انکار ناپذیر است، گفت: زنان به عنوان مادران جامعه نخست باید با نقش خود در جامعه آشنا شوند.

وی افزود: زندگی با مادران شروع شده و تداوم می یابد و جامعه ما دارای دغدغه هایی است که از آنها غافل شده ایم که یکی از دغدغه های اصلی بحث سقط جنین است که ما باید در این راستا ذهنیت جوانان و نوجوانان را اصلاح کنیم، چراکه جمعیت یکی از مولفه های اصلی قدرت در جهان است.

انتهای پیام /