عوامل تعطیلی متروی تبریز مشخص شد/ تا پایان سال افزایش قیمت بلیط نخواهیم داشت
عوامل تعطیلی متروی تبریز مشخص شد/ تا پایان سال افزایش قیمت بلیط نخواهیم داشت
بهرام فرهخت با اشاره به این که سه عامل کرونا، تکمیل فعالیت های عمرانی، و تسریع فعالیت کارگران باعث تعطیلی مترو می باشد از سرگیری فعالیت قطار شهری را از هفته آتی اعلام نمود.

بهرام فرهخت در گفتگو با خبرنگار شمس، در رابطه با فعالیت مجدد مترو در تبریز، اظهار داشت: سه عامل از جمله کرونا، تکمیل نواقصات فعالیت‌های عمرانی و تسریع فعالیت کارگران باعث تعطیلی موقت مترو بود که از هفته جاری فعایت دوباره خود را از سر خواهند گرفت.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری با اشاره به افتتاح چهار ایستگاه جدید، ادامه داد: چهار ایستگاه قطار شهری که طی هفته آتی توسط دولت به صورت مجازی افتتاح خواهند شد شامل ایستگاه های شماره ۹(ایستگاه میدان قطب)، ایستگاه شماره  ۱۶ (میدان امام حسین)، ایستگاه  شماره ۱۷ (میدان شهید باکری) و ایستگاه شماره ۱۸ (ایستگاه نور) واقع در شهرک نور خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: رایزنی‌ها در مورد تغییر نام ایستگاه میدان قطب به ایستگاه سالار ملی ادامه دارد و هنوز تصمیم قطعی در مورد تغییر نام این ایستگاه صورت نگرفته است.

فرهخت در مورد تکمیل بودن ایستگاه‌هایی که توسط دولت افتتاح خواهد شد، به لحاظ استفاده از پله برقی و آسانسور بیان داشت: در حال حاضر پله برقی در ایستگاه های ۱۶ و ۱۷ نصب و راه اندازی شده و آسانسورها تکمیل و راه اندازی شده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری افزود: ایستگاه نور که پیش از این نیز مسافرگیری می‌کرد، طی هفته آتی به صورت رسمی افتتاح خواهد گردید و نواقصاتی از جمله پله برقی در مرحله خرید و نصب می‌باشد، اما هم اکنون آسانسور جهت رفاه حال همشهریان قابل استفاده می‌باشد.

وی از کاهش زمان انتظار در فاز سوم خبر داد و متذکر شد: زمان انتظار رسیدن قطار از ۴۰ دقیقه به ۱۳ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

فرهخت در رابطه با زمان فعالیت مترو کلانشهر تبریز، گفت: زمان فعالیت فاز ۱ و ۲ از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۲۱ شب خواهد بود و  فاز ۳ هم بعلت کمبود راهور در سال جاری، مسافرگیری از ساعت ۹ صبح تا ۱۴:۳۰ خواهد بود.

این مقام مسئول در مورد تعرفه بلیط مترو کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: بلیط قطار شهری همچنان ۹۰۰ تومان بوده و تا پایان سال جاری افزایش نخواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع از ۱۸ ایستگاه حاضر ایستگاه های شماره ۱۳(قونقا)، ۱۴(گزران)، ۱۵(چهارراه لاله) فعالیت نخواهند داشت و در واقع بهره برداری نخواهند شد، چراکه در مرحله تکمیل می باشند و سال آتی قابل استفاده می باشند.

  • نویسنده : شمس