ظرفیت هنرمندان مسجدی در جریان‌سازی فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد
ظرفیت هنرمندان مسجدی در جریان‌سازی فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به ظرفیت فرهنگی، اجتماعی، قرآنی، هنری و دینی موجود در مساجد استان گفت: استفاده از این ظرفیت بی‌بدیل بدون توجه به نیروی انسانی کارآمد موجود در بطن مساجد ممکن نخواهد بود، بنابراین باید از هنرمندان مسجدی و متعهد در جریان‌سازی فرهنگی استان نهایت استفاده را داشته باشیم.

به گزارش شمس، سید محمدحسین بلاغی، دوشنبه پنجم دیماه، در دیدار مدیر ستاد همانگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با تأکید بر تدوین راهبرد اصولی و هدفمند در برنامه‌های مسجدی اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در کیفی‌سازی فعالیت های فرهنگی و هنری در اولویت است.

وی با بیان این‌که سیاست دولت در حوزه فرهنگ؛ بازگشت به مساجد و بهره حداکثری از ظرفیت موجود در این اماکن امن الهی است، خاطرنشان کرد: تربیت هنرمندان مسجدی و توجه به راه اندازی جریان اثرگذار فرهنگی از مساجد بایستی مورد توجه ویژه ستاد فهما استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: همسویی و همکاری با دیگر نهادهای فرهنگی و دینی نیز باید مورد توجه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باشد، گاه می‌توان از ظرفیت دیگر مراکز فرهنگی در ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های مسجدی استفاده کرد که نتیجه ارزشمندی در دراز مدت خواهد داشت.

محمد هادی‌نیا، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار به ارایه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این ستاد در استان پرداخت و اظهار کرد: هم اکنون بیش یک هزار و ۴۲۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است که بیش از ۶۰۰ باب از این تعداد دارای کتابخانه باز و دارای قرائتخانه هستند.

انتهای پیام /