شکایت آذرپارک از شهروندان تبریزی!
شکایت آذرپارک از شهروندان تبریزی!
شرکت آذرپارک که تا به‌امروز بی‌حاشیه نبوده است، در جدیدترین حاشیه‌سازی، از تمامی رانندگانی که بیش از یک میلیون تومان بدهی بابت پارک خودرو در حاشیه خیابان‌های تبریز دارند شکایت کرده است تا از طریق محکومیت قضایی از آنان پول بگیرد!

اجتماعی شمس: آذر پارک سیستم انحصاری ثبت پارک حاشیه‌ای در تبریز که در زمان ایرج‌ شهین‌باهر آغاز بکار کرد تا به‌امروز بی‌حاشیه نبوده است. از همان روز اول شهروندان از ثبت هزینه برای پارک زیر نیم ساعت شاکی بودند و می‌گفتند بی‌حساب‌وکتاب از شهروندان هزینه اخذ می‌شود و در ادامه نیز سونیا اندیش عضو سابق شورا مدعی تخلفات گسترده درخصوص آذرپارک شد تا نام این شرکت را در صدر حواشی نگه دارد.

در جدیدترین حاشیه‌سازی، آذرپارک از تمامی رانندگانی که بیش از یک میلیون تومان بدهی بابت پارک خودرو در حاشیه خیابان‌های تبریز دارند شکایت کرده است تا از طریق محکومیت قضایی از آنان پول بگیرد.

یکی از شهروندان تبریزی در این باره به‌خبرنگار شمس می‌گوید: مبلغ ثبت شده از بابت هزینه پارک حاشیه را کارشناسی شده نمی‌دانم، چون در بسیاری از موارد که در برگه پرینت ارائه شده خودروی بنده در آن محل پارک نبوده است و از بابت ورود و خروجم پیامک و رسیدی ارائه نشده است و یا آنکه در بیشتر موارد ساعت‌ها پیش محل پارک را ترک کرده‌ام ولی بعد از چندین ساعت خروج ثبت شده و هزینه اضافی تحمیل شده است.‌

او می‌افزاید: مبلغ بدهی نمایش داده شده در پنل پارک حاشیه‌ای برای پلاک خودرو متفاوت با مبلغی است که آذرپارک می‌خواهد و مبالغ شارژی که قبلا در کیف پول و به‌نام پلاک ثبت بوده به یکباره حذف شده است.‌

این شهروند منتقد آذرپارک تاکید دارد در هیچ قانونی بر مشروعیت آذرپارک برای دریافت پول اشاره نشده است. در ایام گذشته چندین بار خودروی بنده در جایگاه تعیین شده پارک خودرو توسط راهور به‌دلیل توقف در محل پارک ممنوع جریمه شده و حال آذرپارک بابت پارک در همان محل هزینه هم می‌خواهد.

روح‌الله رشیدی عضو شورای شهر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با انتقاد از اقدام آذرپارک تاکید می‌کند: این شرکت هیچ مجوزی برای اخذ عوارض ندارد و اقدام‌شان در شکایت از شهروندان غیرقانونی است. طبق قانون اگر شهروندی پارک کند و پول ندهد در صورت اخذ آن پول به حساب خزانه می‌رود اما آذرپارک این مبالغ را همراه با تاخیر تادیه از شهروندان اخذ و به حساب مشترک خود و شهرداری واریز می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تبریز تصریح می‌کند: آذرپارک چنین اختیاری ندارد و ما پیگیر موضوع از طریق شهردار و سایر مراجع ذی‌صلاحیم.

خبرنگار شمس برای شفاف‌سازی در خصوص ماجرای پیچیده آذرپارک و پاسخگویی مدیرعامل آن به اتهامات با میدانی تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی