حل مشکل عرضه نان در تبریز/ نان ۸۵ واحد در شهر ارزان می‌شود
حل مشکل عرضه نان در تبریز/ نان ۸۵ واحد در شهر ارزان می‌شود
جعفری‌آذر از افزایش سهمیه آرد تعدادی از نانوایان مناطق پرتردد شهر خبر داد و گفت: به 85 نانوا که با آرد نوع سوم طبخ داشتند آرد نوع دوم تخصیص می‌یابد تا ضمن حفظ اشتغال‌شان نان نیز در این واحدها ارزان‌تر از قبل شود.

«علی‌ جعفری‌آذر» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در واکنش به خبر کاهش ساعات کاری نانوایان و عرضه آرد یارانه‌ای در بازار آزاد اظهار داشت: مردم بدانند سهمیه آرد هیچ نانوایی کاهش نیافته و قطع نشده است. قیمت آرد نوع یک و دو نیز همان نرخ سابق است و هیچ‌نوع مصوبه‌ای برای افزایش آن نداریم.‌

وی افزود: نانوایان تبریز که سهمیه آرد نوع یک و دو داشتند تا چند هفته‌ی قبل چند کیسه نیز آرد نوع سه تهیه می‌کردند و با مخلوط آردها پخت بیشتری داشتند و ساعات فعالیت‌شان زیاد بود اما با آزادسازی نرخ آرد نوع سوم دیگر این کار را نمی‌کنند.

فرماندار تبریز خاطرنشان ساخت: ما در سطح شهر بیش از ۴۰ نانوای امین را که در نقاط پرتردد هستند و میزان فروش‌شان بیشتر است شناسایی کردیم تا سهمیه‌هایشان را افزایش دهیم. با این کار ساعات فعالیت این نانوایان بیشتر می‌شود.‌

وی با بیان اینکه در تبریز ۸۵ نانوای آزادپز داشتیم که با آرد نوع سوم پخت می‌کردند اما با گرانی آرد صنعتی مجبور به تعطیلی شدند، توضیح داد: برای حفظ اشتغال مفید در این نانوایی‌ها و ادامه‌ی فعالیت‌شان در محلات تصمیم گرفتیم به این ۸۵ نانوا آرد نوع دوم دهیم. تاکنون به ۳۵ تن از آنان آرد نوع دوم تخصیص یافته و ۵۰ نانوای دیگر نیز تا پایان هفته‌ی جاری آرد نوع دوم می‌گیرند. با این اقدام نان آنان ارزان‌تر هم می‌شود و اگر پیش از این نان بربری را ۴ هزار تومان می‌فروختند باید من‌بعد ۳ هزار تومان بفروشند.

جعفری‌آذر یادآور شد: قیمت‌های جدید برای تولیدکنندگان نان صنعتی یا همان نان خشک و ویژه مثل برکت و اطهر و… از روز پنج‌شنبه ابلاغ شد و آنان نیز فعالیت‌شان را از سر گرفتند. این نانوایان با آرد نوع سوم که همان آرد ماکارونی و بیسکویت و… است پخت دارند.

وی ادامه داد: از هفته‌ی گذشته به نانوایان ابلاغ کرده‌ایم تا اطلاع ثانوی تعطیلات یک روزشان در هفته لغو است و سهمیه آن یک روز را ما تامین می‌کنیم. مثلا امروز گزارش شد یک نانوا در سه‌راه شمس‌تبریزی تعطیل است و سریعا آن را باز کردیم. همچنین به نانوایان ابلاغ شده من‌بعد یک ساعت زودتر از قبل عرضه‌ی نان را شروع کنند.

این مقام مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار شمس تاکید کرد: سامانه‌ی ۵۰۰۰۴۴۲۲ برای ثبت شکایات و انتقادات و تشویقات از نانوایان و هر کسبه‌ی دیگری راه‌اندازی شده و در اسرع‌وقت رسیدگی می‌شود. بسیاری از نانوایان شریف‌اند و مقررات را رعایت می‌کنند. با معدود کسانی که کم‌فروشی و گران‌فروشی دارند یا آرد را خارج از شبکه می‌برند برخورد قاطع می‌کنیم.

گفت‌وگو از: میلاد نوروزی

انتهای پیام/