شهر پر از چاله!/ واکنش عضو شورای شهر تبریز به چاله‌های خیابان‌
شهر پر از چاله!/ واکنش عضو شورای شهر تبریز به چاله‌های خیابان‌
تبریزی‌ها سال‌هاست که عادت دارند بعد از هر سفری، آسفالت تبریز را با آسفالت شهر مسافرت خود مقایسه کنند و از وضعیت کوی و خیابان شهر خود دلخور باشند.

به گزارش شمس، خیابان‌های تبریز شهر اولین‌ها دارای آسفالتی نامناسب و پر از چاله‌های بزرگ و کوچک است که هیچ ماشینی نیست که بتواند از افتادن در یکی از آنها در امان باشد و کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

تبریزی‌ها سال‌هاست که عادت دارند بعد از هر سفری، آسفالت تبریز را با آسفالت شهر مسافرت خود مقایسه کنند و از وضعیت کوی و خیابان شهر خود دلخور باشند.

فرقی ندارد راننده باشید یا در این شهر با پای پیاده مسیر خود را طی کنید هر چه که باشد از وضعیت اسفناک آسفالت خیابان‌های کلان‌شهر تبریز، جان به لب رسیده است فرورفتگی، چاله‌چوله‌های عمیق، سطوح مواج، تعجب نکنید شاید این واژه‌ها بر مذاق کسی خوش نیاید اما هر چه که هست واقعیت است و حال و هوای این روزهای آسفالت کلان‌شهر تبریز است.

واکنش عضو شورای شهر تبریز به چاله‌های خیابان‌

حجت‌الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر عضو شورای شهر تبریز در گفت‌‍وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت سطح خیابان‌ها و معابر تبریز یادآور شد: این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای ششم شهر تبریز از ابتدای آغاز به‌کار این دوره بوده و متاسفانه عواملی چون عدم رسیدگی مطلوب به وضعیت آسفالت سطح شهر در سال‌های گذشته، نمک پاشی غیراصولی زمستانه و انجام غیرکارشناسی پروژه‌های ترمیمی این وضعیت را تشدید کرده است.

وی، افزایش قیمت قیر را یکی دیگر از دلایل کیفیت پایین آسفالت خیابان‌های تبریز دانسته و افزود: البته باید عدم برابری عرضه و تقاضا در این حوزه را نیز به این مورد اضافه کرد به‌طوریکه حتی با وجود افزایش میزان تولید آسفالت از روزانه ۲۰۰ تن در دوره قبلی مدیریت شهرداری به یک‌هزار تن در دوره فعلی نیز تقاضای موجود در سطح شهر اشباع نمی‌شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شهرداری تبریز همچنین با اشاره به وجود برخی موانع و مشکلات فنی همچون فصل کاری محدود برای آسفالت‌ریزی در تبریز گفت: استقرار کارخانه تولید آسفالت تنها در یک نقطه از تبریز در کنار این محدودیت فصل کاری دست به دست هم می‌دهد تا به دلیل فاصله مکانئ و زمانی انتقال آسفالت از محل تولید تا نقطه مورد استفاده و دمای پایین هوا و سردسیر بودن خود تبریز شاهد کاهش کیفیت آسفالت استفاده شده نیز باشیم.

وی تصریح کرد: تولید کم آسفالت در کنار فصل کاری کوتاه دست به دست هم داده تا روند عملیات چاله‌زدایی در سطح شهر تبریز به کندی پیش برود با این حال شهردار تبریز وعده ترمیم آسفالت معابر بالای ۶ متر را تا پایان خرداد امسال داده و با وجود تاثیر بارش‌های نامنظم اخیر در کیفیت این روند شهرداری بر تحقق حداکثری این وعده تأکید دارد.

زعفرانچیلر تصریح کرد: وضعیت آسفالت خطوط بی. آر. تی به ویژه در محدوده‌هایی چون راه آهن و یا دروازه با توجه به حجم بالای تردد مسافر در این نقاط نیز بیشترین آسیب را دارد و مسؤولان شهرداری وعده رسیدگی به این موضوع در اسرع وقت را داده‌اند و ترمیم آسفالت در زیرگذرهای سطح شهر در فصل بهار نیز با توجه به نفوذ آب باران به لایه‌های زیرین پس از تراش سطح این معابر ریسک بالایی دارد و باید با حساسیت و دقت بیشتری انجام شود تا از تخریب مجدد آن جلوگیری شود.

وی از اجرایی شدن مصوبه شورای شهر برای احداث کارخانه دوم آسفالت در تبریز طی ماه‌های آینده خبر داد و بیان داشت: امیدواریم با نهایی شدن این امر در ماه‌های آینده علاوه بر افزایش کمی و کیفی تولید آسفالت، شاهد تسریع روند چاله‌زدایی سطح شهر نیز باشیم.

معابر بالای ۶ متری تبریز تا خرداد هیچ‌گونه چاله‌ای نخواهند داشت

شهردار تبریز بیست بهمن ۱۴۰۱ در دومین جلسه از سومین دور قرارهای خدمت شهرداری تبریز از پیش‌بینی تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد ریال برای چاله‌زدایی معابر سطح شهر در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تا خرداد امسال، در معابر بالای ۶ متر شهری هیچ‌گونه چاله وجود نخواهد داشت.

تا پایان خرداد ۱۴۰۲  منتظر می‌مانیم تا این بار ببینیم قول شهردار تبریز درباره چاله‌های خیابان و آسفالت به کجا خواهد انجامید.

این گزارش حاکی است، شهرداری تبریز سالانه میلیاردها تومان، به پروژه‌های آسفالت‌ریزی اختصاص می‌دهد و خروجی کار را هم بر حسب متراژ و مساحت منتشر می‌‌کند اما هیچ‌گاه اشاره نمی‌کند که دوره ماندگاری آسفالت در تبریز چقدر است و اصلاً چرا باید خیابان‌های یک شهر، مدام در حال روسازی و زیرسازی باشند؟

در این موضوع اشاره شده بود، وضعیت آسفالت کوچه‌ها که نه خیابان‌های اصلی تبریز بسیار اسفناک شده به‌طوریکه جلوبندی تمام خودورها دچار آسیب شده و بیشتر تصادفات نیز از این موضوع ناشی می‌شود از مسؤولان شهرداری بپرسید پولی که از مردم، خودروها و ارزش افزوده جرائم رانندگی و دولت می‌گیرد، چی‌کار می‌کنند؟

پایان پیام/