شهردار تبریز خطاب به شورانشینان: نمی‌گذارید کار کنم/ استیضاح و برکنارم کنید
شهردار تبریز خطاب به شورانشینان: نمی‌گذارید کار کنم/ استیضاح و برکنارم کنید
جلسه فوق العاده شورای شهر تبریز عصر سه شنبه با دستور جلسه پاسخ شهردار به سوالات غفوری در محل عمارت قدیمی ساعت برگزار شد.

به گزارش شمس، حجت الاسلام رسول برگی شب گذشته در جلسه پرسش از شهردار تبریز اظهار داشت:ما با آقای جوانعلی آذر بر سر موضوعات قانونی مشکل داریم و مساله ما اخلاقی نیست؛ پوستری در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که گفته‌اند به حضرت آقا توهین شده در حالیکه اینگونه نیست.

وی ادامه داد: اولا این پوستر چندسال قبل کار شده و ثانیا توسط یکی از متعهدترین طراحان شهر بوده است، این بی اخلاقی‌ها نباید ادامه پیدا کند زیرا ما بر سر مسائل قانونی و اداری با آقای جوانعلی آذر مشکل داریم و نباید اخلاق را زیر پاگذاشت.

همسان سازی حقوق نیازمند مصوبه شوراست

سپس سوال اولِ حکیمه غفوری در خصوص همسان سازی حقوق کارکنان شهرداری تبریز مطرح شد که عباس رنجبر در این خصوص اظهار داشت: این طرح تا جایی که من می‌دانم باید به تصویب شورا رسیده و به ما ابلاغ شود، همچنین باید منابع این کار در شورا مشخص شود و در بودجه گنجانده شود.

وی ادامه داد: تاجایی که می‌دانم این طرح در کمیسیون‌هاست و باید به شورا برگردانده و به تصویب شورا برسد، در شان ما نیست که در شهرداری در یک اتاق دو همکار با حقوق متفاوت کار کنند اما هرقدر که حساب کتاب کردیم باید از پروژه‌های عمرانی کاسته و این طرح را اجرا کنیم و برای همین منتظر شورا هستیم تا راهکاری ارائه دهد.

شهردار تبریز یادآور شد: کارگران و کارکنان رسمی بر اساس قانون حقوق می‌گیرند و ریالی نمی‌توان از حقوق آنها کم کرد و شرکت همشهری و سبزبانان با فراخوان عمومی انتخاب شده‌اند و اصلا وارد این موضوع یکسان‌سازی در آنها نمی‌شویم.

روح الله دهقان‌نژاد هم با بیان اینکه شهرداری تا به امروز لایحه نحوه جذب و استخدام را علی رغم درخواست شورا، نداده است،گفت:  ما راهکاری می‌خواهیم که چگونه با افراد قرارداد مستقیم ببندیم وگرنه این موضوعات را همه ما می‌دانیم.

غلامرضا احمدی هم در این خصوص ابراز داشت: جای شکر است که این موضوع با رویکرد عدالت محوری دغدغه همه می‌باشد اما این بحث فنی است.

وی اداکه داد: من در کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع را ندیدم که بحث کنیم ‌و تنها چیزی که به یاد دارم این است که طرح را امضا کردیم اما بحث دیگری انجام نشد.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: باید معایب و مزایای این طرح را بررسی کرده و به تصویب برسانیم.

علیرضا نوای باغبان هم با اشاره به موضوع یکسان یازی حقوق کارکنان شهرداری عنوان کرد: ما این موضوع را در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی کردیم و نهایتا هم گفتیم که شهرداری لایحه را براساس ظرفیت ارائه دهد.

وی ادامه داد: اگر نامه از شورا به شهرداری نرفته ما آن را نمی‌دانیم اما این مساله در کمیسیون بررسی شده است.

حجت‌الاسلام برگی هم با بیان اینکه آقای شهردار تمام نامه‌ها را پاراف کرده و به جاهای مختلف ارجاع داده است،گفت: اما بعد از ارجاع به معاونت‌ها موضوع معلوم نیست چه شده و باید در روزنامه در بخش گمشدگان برای پیدا کردن این نامه‌ها آگهی دهیم!

رنجبر هم در پاسخ به اعضای شورا اظهار داشت: این موضوع بر اساس لایحه امکان انجام ندارد زیرا رقم آن سنگین است، همان موضوع را به صورت طرح برای پژوهش بدهیم؛ شورا با هر نامی که می‌خواهد این طرح را بدهد و من را با همکارانم رو در رو نکنند.

فقط یک نفر در شهرداری جذب شده است

سوال بعدی موضوع جذب نیرو بعد از طرح انسداد جذب نیرو بود که رنجبر در این خصوص اظهار داشت: تنها کسی که بعد از این طرح جذب شده سجاد پیرآیقر چمن قهرمان ملی است که از قبل هم در شورا لایحه بود که با این قهرمان قرارداد بسته شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر در مورد جذب یک خانم در حراست است که اصلا این موضوع نهایتا انجام نشد، یک آقای دیگر هم در دوران سرپرستی شهرداری تبریز جذب شده و ربطی به دوره ما ندارد.

حکیمه غفوری هم با بیان اینکه برخی ملاحظات اخلاقی اجازه نمی‌دهد که همه چی را بگویم، ابراز داشت: آن خانم سه ماه از همشهری حقوق گرفته است و برای آن آقا هم از ۲۸ آذرماه بیمه پرداخت شده یعنی در همان زمان جذب شده و برای رد گم کنی قرارداد را برای مردادماه نوشته‌اند.

وی ادامه داد: فقط هم موارد این دو مورد نیست و تعداد بیشتر از این حرف‌هاست.

رنجبر، شهردار تبریز هم مفت: وقتی من نامه کسی را امضا نکرده‌ام اسم افرادی که جذب شده را بگویید، شما تکلیف جذب‌های ۱۴۰۰ را مشخص کنید تا ما هم تکلیفمان را بدانیم.

غفوری هم عنوان کرد: احساس می‌کنم صداقتی که باید در زیردستان شهردار باشد، نیست.

تمام بودجه سازمان فرهنگی صرف حقوق کارکنان شده است

سوال بعدی برنامه کلان شهرداری به ویژه در موضوعات فرهنگی بود که رنجبر در این خصوص اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری به ۷۵۰ نفر حقوق می دهد و هر پولی که صرف آنجا می‌شود، به اندازه حقوق نفرات است! این سازمان ۱۰۰ درصد پول را از شهرداری گرفته‌اند و همه این پول صرف حقوق شده است.

وی ادامه داد: این افراد هم زحمت می‌کشند اما خروجی سازمان فرهنگی به اندازه ۷۵‌ نفر نیست.

شهردار تبریز تاکید کرد: در سال آینده برنامه را براساس برنامه کلان گذاشته‌ایم و چشم انداز ما بهسازی فضاهای شهری است.

غفوری در پاسخ به شهردار گفت: یا به ما گزارش اشتباه داده‌اند یا به شما اشتباه گزارش دادند چون گزارشی که دست ماست بودجه این سازمان ۵ درصد محقق شده است.

وی ادامه داد: برای سال آینده بودجه این سازمان کاهش یافته و آیا قرار است که افراد از این مجموعه کم شوند یا اینکه حقوق کاهش یابد؟

رنجبر هم در پاسخ عنوان کرد: افزایش حقوق در این بودجه دیده شده و مشکلی بابت این موضوع وجود ندارد.

حجت الاسلام برگی هم با گلایه از شهرداری ابراز داشت: اسم ما شورای انقلابی است اما در ایام دهه فجر و فاطمیه خبری از این مناسبت‌ها در شهر نیست، ما بجز جشنواره موسیقی موغام چه کار دیگر در این ماه‌ها انجام داده‌ایم؟

عباس رنجبر، شهردار تبریز‌ هم در گلایه از اعضای شورا اظهار داشت: وقتی خود اعضای شورا به یک نفر از ۱۴ هزار نفر کارکن شهرداری اعتماد ندارند و از بیرون راننده می‌آورند، چه می‌توان چه گفت؟

وی ادامه داد: از اولین روزی که آمدیم مقابل درخواست‌های غیرمعقول ایستادیم اما هجمه‌ها از همان موقع آغاز شد ‌به طور مثال بانک شهر می‌خواهد از جیب مردم مشکل خودش را حل کند و من جلوی این کار را گرفتم و هجمه می‌کنند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در زمان آقای نجفی پنج پروژه به بانک شهر داده شده و حالا می‌خواهد همان پروژه را به ما برگرداند و پولش را از جیب مردم بردارد، من امروز اگر کم هزینه می‌کنم به ولای علی به نفع مردم تلاش می‌کنم چون اصلا پولی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط اینگونه من با شورا به ضرر شورا و شهرداری است، گفت: من افرادی را آورده‌ام و به آنها اعتماد دارم اگر شورا این موضوع را قبول ندارد من را استیضاح کنید تا تکلیف مشخص شود.

دهقان‌نژاد هم خطاب به شهردار گفت: اگر شهردار به جای جلسه با اعضای سابق با اعضای فعلی شورا جلسه برگزار کنند، این مشکلات پیش نمی آید.

رنجبر هم در پاسخ عنوان کرد: والله همچین چیزی افترا است.

انتهای پیام/