شهرداری تبریز ماهانه ۱۳۰ میلیارد حقوق می‌دهد/ سرمایه‌گذاران را سلاخی کرده‌اند
شهرداری تبریز ماهانه ۱۳۰ میلیارد حقوق می‌دهد/ سرمایه‌گذاران را سلاخی کرده‌اند
زعفرانچیلر گفت: در این سیستمی که داریم سرمایه گذار را سلاخی می کنیم.

به گزارش شمس، «سیدکاظم زعفرانچیلر» امروز در جلسه شورای شهر تبریز با بیان اینکه بحث سرمایه‌گذاری و گردشگری در تبریز قصه پر غصه‌ای است، اظهار داشت: گردشگری بحث جدایی از سرمایه‌گذاری می‌طلبد و مشکلات بسیاری دارد و عملاً چیزی به نام گردشگری در تور تبریز وجود ندارد.

مقبره‌الشعرا به امان خدا رها شده و ویران است

وی افزود: بنای ارک در حصار است، مقبره‌الشعرا به امان خدا رها شده و ویران است. موزه مشاغل در اثر بی‌تعهدی شهرداری جمع شد و صاحب آن در زندان است، حمام نوبر بسته است، عمارت ساعت در تسخیر شوراست و خانه باقرخان ویران شده و همه این‌ها حکایت یک داستان پر غصه است.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه وضعیت مقبره‌الشعرا اگر با این‌ بودجه‌ها پیش برویم ۱۰۰ سال طول می‌کشد تا تمام شود، تصریح کرد: در زمینه تدوین اطلس سرمایه‌گذاری تبریز کار شده در تبریز در ۴ سال گذشته حتی یک پروژه سرمایه‌گذاری شروع و به پایان نرسیده است!

پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان حقوق در شهرداری تبریز

وی با بیان اینکه وضعیت مطلوب نیست و متکی به عوارض شده‌ایم، خاطرنشان ساخت: باید نام شهرداری را به عوارضی تغییر دهیم در دنیا مدیریت شهری در خدمت مردم است اما در شهر ما مردم در خدمت شهرداری هستند که فقط عوارض دهند و ماهانه حدود ۱۳۰ میلیارد تومان شهرداری حقوق دهد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر تبریز تاکید کرد: در سرمایه‌گذاری نگاه شهرداری درست نیست و ما فکر می‌کنیم هر کس می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند، انگار پولی در دست دارد، می‌خواهد آن را نابود کند که ما می‌گوییم بیاورید ما این کار را بکنیم. وقتی می‌بینیم در این اوضاع اقتصادی کسی آمده تا سرمایه‌گذاری کند، باید دست او را بگیریم‌ نه اینکه او را به زمین بزنیم.

سرمایه‌گذاری در تبریز کمیت‌محور شده نه کیفیت‌محور

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در تبریز کمیت‌محور شده نه کیفیت‌محور گفت: در شهرهای دیگر مباحث سرانه عمومی سرمایه‌گذار جذب شده است و حتی در زمینه ساخت بیمارستان، حمل و نقل و گردشگری شهرداری‌ها سرمایه‌گذار جذب می‌کند.

سلاخی سرمایه‌گذار در تبریز

زعفرانچیلر با بیان اینکه در تبریز خانه سرمایه‌گذار نداریم که شهرداری و سرمایه‌گذار تعامل کنند، گفت: نکته اول دیتابیس مناسبی در مورد سرمایه‌گذاران نداریم و نمی‌دانیم چه مقدار توان سرمایه‌گذاری وجود دارد. با این نگرش آنقدر سرمایه‌گذار را سلاخی می‌کنیم دیگر پولی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد، سرمایه‌گذاران به گذشته ما نگاه می‌کنند اما وقتی عملکرد ما را نگاه می‌کنند از سرمایه‌گذاری منصرف می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اذعان داشت: سرمایه‌گذار تبریز آنقدر در تبریز با مشکل روبه‌ رو شد که به اصفهان رفت در یک هفته مجوزهای لازم را گرفت.

در تبریز توجهی به مالکیت معنوی نمی‌شود

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار گفت: در تبریز توجهی به مالکیت معنوی نمی‌شود وقتی ایده‌ای وجود دارد، نباید آن را به چرخه رقابت بیندازیم و ایده سرمایه‌گذار را بدزدیم و آن را به کورس رقابتی بیاندازیم که در آخر سر هم روابط پیروز این کورس می‌شوند. حق مالکیت فکری و معنوی در حوزه سرمایه‌گذاری رعایت نشده است.

وی ادامه داد: در اولین فرصت افرادی که در شهرداری تخصصی در زمینه سرمایه‌گذاری و گردشگری دارند، جمع شوند تا این اداره در حد سازمان و معاونت باشد تا شاهد نیرو‌های غیرمتخصص و ناکارآمد در مدیریت سرمایه‌گذاری و گردشگری نباشیم. به‌گونه‌ای شده که وظایف سرمایه‌گذاری را من عضو شورا انجام می‌دهم، گزارش می‌خواهیم با دست خط گزارش چند سطری ارسال می‌کنند.

زعفرانچیلر نیز با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌هایی که در حال فسخ هستند واقعا نیاز به فسخ شدن ندارد، خاطرنشان ساخت: ۵ سال قبل یک سرمایه‌گذار ۲۰ میلیارد به شهرداری پرداخت کرده شهرداری مجدد حق پروانه می‌خواهد اما مبلغ را به روز می‌کند اما پرداختی سرمایه‌گذار را به روز نمی‌کند.

وی در پایان افزود: سرمایه گذاری قلب تپنده مدیریت شهر است، در تبریز سرمایه گذاری پروستات هم نیست! با این عظمت تبریز کاری در این حوزه نشده است.

انتهای پیام/