شرکت «آکیا» پول گرفته اما اتوبوس نمی‌دهد/ تبریز را با تهران مقایسه نکنید
شرکت «آکیا» پول گرفته اما اتوبوس نمی‌دهد/ تبریز را با تهران مقایسه نکنید
بابایی‌اقدم گفت: شهرداری با پرداخت پول از شرکت آکیا اتوبوس خریداری کرده اما این شرکت به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

«فریدون بابایی‌اقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در پاسخ به این سوال که چرا ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز نوسازی نمی‌شود، اظهار داشت: سهم دولت در تحقق این امر ۵۰ درصد است اما متاسفانه تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده و هزینه‌ای که برای سایر شهرهای کشور در این حوزه توسط دولت می‌شود شفاف نیست.

وی افزود: ما از سال ۹۲ به بعد نه تنها شاهد پیشرفتی از لحاظ کیفی و کمی در ناوگان اتوبوسرانی نبودیم بلکه روز به روز این وضع بدتر هم شده است، تعداد اتوبوس‌های فعال شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز در طول سال‌های اخیر به مرور کاهش یافته است.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان ساخت: در مقطعی خرید اتوبوس مطرح و با برخی شرکت‌ها معاملاتی صورت گرفت ولی هیچ نتیجه مثبتی دیده نشد! حتی شرکت آکیا تعهداتی داد و مبالغی از شهرداری گرفت ولی تا به امروز به هیچ‌کدام از آن تعهدات عمل نکرده‌اند.

وی اذعان داشت: شهرداری سالیانه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را در بودجه می‌آورد ولی تا به امروز نتوانسته‌ایم از تعهدات دولت چیزی به دست بیاوریم از طرفی هم خود شهرداری جدیتی در رابطه با این موضوع نشان نداده است. مجموعه شرکت واحد نیز درآمد آنچنانی ندارد تا خودکفا شود و هرچه هست را هم صرف هزینه‌های جاری می‌کنند.

بابایی‌اقدم با بیان اینکه تهران قابل مقایسه با تبریز نیست و به‌دلیل استقرار هیت دولت در پایتخت عملاً به‌راحتی بودجه پیشبرد امور محقق می‌شود، عنوان کرد: بخشی از وظایف شهرداری تهران نیز توسط وزارتخانه‌ها انجام می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که اخذ بودجه از دولت چرا توسط نمایندگان مجلس پیگیری نمی‌شود، بیان داشت: از زمان شروع به‌کار مجلس یازدهم یک اتاق فکر مشترک بین اعضای شورای شهر و نمایندگان تبریز در مجلس تشکیل یافته اما به‌دلیل ازدیاد مباحث و اشاره تیتروار به مطالبات نتیجه‌ای نگرفتیم و باید در هر جلسه روی یکی دو موضوع خاص بحث شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : نسیم حسین زاد