سرویس دانش‌آموزی؛ از متولیان بی‌مسئولیت تا سرکیسه کردن خانواده‌ها
سرویس دانش‌آموزی؛ از متولیان بی‌مسئولیت تا سرکیسه کردن خانواده‌ها
سرویس مدارس متولی خاصی ندارد و هرگاه مشکلی پیش آید آموزش و پرورش، دیگران را و دیگران آموزش و پرورش را متهم می‌نمایند.

به گزارش خبرنگار شمس، سرویس مدارس همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم اولیا و همچنین مدارس در ابتدای سال تحصیلی و حتی در حین سال می باشد، اما این مهم متأسفانه متولی خاصی ندارد و هرگاه مشکلی پیش آید آموزش و پرورش، دیگران را و دیگران آموزش و پرورش را متهم می‌نمایند.

یکی از اولیای دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار شمس گفت: به نرخ‌نامه‌ای که شورای شهر تصویب و اعلام کرده به هیچ عنوان عمل نمی‌شود، چراکه هیچ نظارتی از سمت متولیان این موضوع وجود ندارد! آموزش و پرورش شهرداری را مقصر می‌داند و شهرداری نیز آموزش و پرورش را متولی نظارت و برخورد با این شکل مسائل! پیمانکار سرویس مدارس بیشتر از دوبرابر نرخ مصوب شورا می‌خواهد و ما نیز در این اوضاع خراب اقتصادی مجبور هستیم پرداخت کنیم!

افزایش هزینه‌های آموزش و پرورش از قبیل شهریه مدارس، لوازم التحریر، لباس فرم، کیف و کفش، وسایل کمک تحصیلی و … فشار زیادی را بر دوش مردم وارد کرده است. هزینه‌های نجومی و عجیب و غریب سرویس مدارس نیز این فشار را دوچندان کرد و مشکلات زیادی را برای والدین دانش آموزان ایجاد کرد. به همین دلیل لازم است مسئولان مربوطه هرچه سریعتر برای مشکل جدید مردم چاره اندیشی کرده و آن را با نظارت‌های بیش از پیش کنترل کنند.

گفتنی است؛ طبق مصوبه شورای شهر، در بخش خودروهای سواری مبلغ یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان برای مسیرهای زیر سه کیلومتر، مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای مسیرهای تا شش کیلومتر و مبلغ یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان برای مسیرهای بیشتر از شش کیلومتر در نظر گرفته شده است. برای خودروهای ون نیز مبلغ دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای مسیرهای زیر سه کیلومتر تصویب شده و حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای بیشترین فاصله در نظر گرفته شده است. برای مینی بوس ها نیز نرخ‌ها از دو میلیون تومان تا حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تصویب شد که به صورت ماهانه و به ازای هر خودرو نرخ گذاری شده است.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی