رتبه دوم کشوری آذربایجان‌شرقی در تولید محصول گوجه سبز
رتبه دوم کشوری آذربایجان‌شرقی در تولید محصول گوجه سبز
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه گوجه سبز هرچند جزو محصولات عمده استان محسوب نمی‌شود ولی این استان با دارا بودن ۳ هزار و ۷۵۴ هکتار باغ گوجه و تولید ۱۷ هزار و ۶۷۰ تن محصول در سال، رتبه دوم کشوری را در تولید این محصول بعد از استان تهران به خود اختصاص داده است.

به گزارش شمس، محمدباقر بی‌پروا صبح امروز در جشنواره گوجه سبز سردرود با اشاره به وضعیت باغات گوجه استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سیب، انگور، زردآلو، بادام و گردو پنج محصول عمده باغبانی استان آذربایجان‌شرقی را تشکیل داده‌اند که کل سطح باغات هسته.دار استان ۲۱درصد کل باغات می‌باشد و ۱۶ درصد آن گوجه سبز است.

وی با بیان اینکه گوجه سبز هرچند جزو محصولات عمده استان محسوب نمی‌شود ولی این استان با دارا بودن ۳ هزار و ۷۵۴ هکتار باغ گوجه  و تولید ۱۷ هزار و ۶۷۰ تن محصول در سال، رتبه دوم کشوری را در تولید این محصول بعد از استان تهران به خود اختصاص داده است.

بی‌پروا با بیان اینکه بیشترین سطح کشت این میوه در آذربایجانشرقی مربوط به مراغه، مرند و تبریز است، افزود: شهرستان مراغه با داشتن ۱۵۰۲ هکتار باغ گوجه و تولید ۷۲۲۸ تن محصول، حائز رتبه اول استانی و شهرستان‌های تبریز و مرند در رتبه‌های دوم و سوم تولید محصول گوجه استان قرار دارند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز نیز در این مراسم طی سخنانی بیان داشت: میزان سطح کشت گوجه سبز در شهرستان تبریز ۲۲۰ هکتار  است که  در مجموع ۲ هزار تن به‌صورت سالانه تولید می‌شود.

ابراهیم فرقانی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان تولید گوجه سبز در شهر سردرود است که شامل ۹۰ هکتار سطح کشت می‌باشد و از این میزان  ۸۰۰ تن سالانه تولید این محصول در شهر سردرود است.

وی متذکر شد: سردرود بزرگترین مرکز تولید گوجه سبز در شهرستان تبریز است و ۴۰ درصد گوجه سبز تولیدی در این شهرستان در منطقه سردرود تولید و به بازار عرضه می شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خوشمزگی و کیفیت گوجه سبز  سردرود موجب شده که این محصول به‌عنوان یک برند در بازارهای استانی و ملی مطرح شود.

فرقانی تاکید کرد: امسال اولین جشنواره گوجه سبز سردرود را برگزار کردیم که امیدواریم طی سال‌های آینده شاهد برگزاری این جشنواره بصورت استانی  و ملی باشیم.

حضور فعال و پرشور باغداران و بیان خواسته‌های باغداران منطقه توسط نماینده باغداران از نقاط قوت این جشنواره بود و در پایان از باغدار نمونه شهرستان آقای اسحقی و کارشناسان فعال در برگزاری جشنواره تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام