راه اندازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن در خرداد/ دومین کنگره بین المللی شعر غدیر برگزار خواهد شد
راه اندازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن در خرداد/ دومین کنگره بین المللی شعر غدیر برگزار خواهد شد
بلاغی گفت: پردیس ۲۹ بهمن در خرداد افتتاح خواهد شد و با افتتاح این پردیس تحولی بسیار خوب در حوزه سینمایی رخ می‌هد. پردیس قدس مراغه در خرداد شروع به بازسازی و در بازه شش ماهه به پایان خواهد رسید، در خصوص سینمای سراب هم با پیگیری نماینده این شهرستان به زودی کار را جلو خواهیم برد.

به گزارش شمس، محمدحسین بلاغی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته هنر انقلاب اظهار داشت: ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب است و به همین واسطه سال به سال هم تبیین ابعاد انقلاب، هم معرفی چهره‌های انقلاب افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: شهید آوینی یکی از پدیده‌های انقلاب اسلامی است که در حوزه فرهنگ و هنر نفس امام شهید آوینی را آوینی می‌کند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ بحث تحول در فعالیت‌ها و نگاه حوزه هنری به هنر انقلاب آغاز شده است، گفت: چهار رویکرد بوم گرایی و استفاده از ظرفیت‌های زیست بوم هر منطقه و مقابله با تمرکزگرایی، اندیشه ورزی مسائل، مردم گرایی و برون سپاری و توسعه کنشگران حوزه هنر انقلاب از جمله دستور کارهای ماست.

وی ادامه داد: تدوین سند زیست بوم حوزه هنری و تدوین نقشه تحول استان در سه ماهه آخر سال ۹۹ انجام شد که با نگاهی ۲۰۰ ساله این اسناد تدوین شد.

بلاغی با اشاره به تدوین ۸۰ کتاب، ۱۰۰ فیلم کوتاه و بیش از صد موشن گرافی گفت: ما مخاطب نسل جوان و فضای مجازی را در نظر گرفته‌ایم و تلاش داریم در این حوزه ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین المللی شعر غدیر عنوان کرد: نخستین کنگره شعر غدیر با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و خوشبختانه آن را ادامه می‌دهیم همچنین اولین برنامه استندآپ کمدی زعفران را با وجود برخی ریسک‌ها برگزار کردیم.

رئیس حوزه هنری استان در خصوص راه اندازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن در خرداد ماه ابراز داشت: با افتتاح این پردیس تحولی بسیار خوب در حوزه سینمایی رخ می‌هد. پردیس قدس مراغه در خرداد شروع به بازسازی و در بازه شش ماهه به پایان خواهد رسید، در خصوص سینمای سراب هم با پیگیری نماینده این شهرستان به زودی کار را جلو خواهیم برد.

وی با اشاره به اجرای ۷۰ برنامه در هفته هنر انقلاب در استان عنوان کرد: تمام تلاشمان این خواهد بود که در این برنامه‌ها از مشارکت مردم استفاده کنیم. جشن هنر انقلاب و معرفی چهره هنر انقلاب هم در روز ۲۳ فروردین برگزار خواهد شد.

بلاغی در خصوص همکاری با مدارس تبریز توضیح داد: بسته‌های یک و نیم ساعته‌ای تهیه شده تا دانش آموزان بیشتر با شهید آوینی آشنا شوند. همچنین ده عنوان نمایش در سطح شهر و مساجد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فیلم موقعیت مهدی عنوان کرد: باید به این فیلم از دو بعد نگاه کرد یک اینکه همه باید این فیلم را ببینند و دوم هم اینکه همه باید در سینما آن را نگاه کنند تا جایگاهش را در بین فیلم‌های کشور پیدا کند.

انتهای پیام/