راز و رمز‌های ایلان ماسک
راز و رمز‌های ایلان ماسک
ایلان ماسک در ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی متولد شد و در سال ۱۹۸۹ وقتی ۱۷ ساله بود برای اجتناب از رفتن به خدمت اجباری به کانادا مهاجرت کرد.

به گزارش شمس، زندگی شخصی ایلان ماسک این نابغه پرحاشیه که این روز‌ها به خاطر خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر جنجال به پا کرده برای همه جذاب است.

۱. کودکی و خانواده ایلان: ایلان در ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی متولد شد. مادرش یک مدل آفریقایی – کانادایی بود و پدرش مهندس بود. ماسک دوران کودکی خود را در کنار برادرش «کیمبال» و خواهرش «توسکا» در آفریقای جنوبی گذراند. پدر و مادرش وقتی ماسک ۱۰ ساله بود از هم جدا شدند.

۲. تحصیلات: در سال ۱۹۸۹ وقتی ایلان ماسک ۱۷ ساله بود برای اجتناب از رفتن به خدمت اجباری به کانادا مهاجرت کرد. او در همان سال، شهروندی کشور کانادا را گرفت. در سال ۱۹۹۲ کانادا را به قصد تحصیل در رشته اقتصاد و فیزیک ترک کرد و به آمریکا رفت. او برای گرفتن دکترا در رشته فیزیک انرژی به کالیفرنیا رفت، اما دو روز بعد از ورود به استنفورد تحصیل را رها و اولین کمپانی خود را با عنوان Zip۲ تاسیس کرد.

۳. ایلان و ثروت: ماسک سال ۱۹۹۵ اولین کمپانی خود را با عنوان زیپ ۲ تاسیس کرد. او چهار سال بعد این کمپانی را به مبلغ ۳۰۷ میلیون دلار فروخت. با بخشی از این پول شرکت پی پال را که در حوزه خدمات پرداخت آنلاین بود، تاسیس کرد. این شرکت سال ۲۰۰۲ به مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار در بازار سهام توسط‌ای بی خریداری شد. بعد از آن به سراغ فضا رفت و کمپانی اسپیس ایکس را با هدف ساخت فضاپیما برای سفر‌های تجاری فضایی تاسیس کرد. ماسک بنیان گذار، مدیرعامل و معمار محصولات تسلا موتورز هم هست. این کمپانی در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد. شرکت‌های نورالینک و… هم از دیگر شرکت‌های این ابر ثروتمند جهان است. طبق گزارش‌ها ثروت او حدود ۲۵۰ میلیارد دلار است.

۴. عشق و ازدواج: ایلان ماسک در سال ۲۰۰۰ با جاستین ماسک ازدواج کرد. حاصل این ازدواج شش فرزند است که یکی از آن‌ها در سال ۲۰۰۲ بعد از گذشت ۱۰ هفته از تولدش درگذشت. حاصل این ازدواج پنج پسر است. او بعد از جدایی از همسر اولش در سال ۲۰۱۰ با تالولا رایلی بازیگر ازدواج کرد. آن‌ها در سال ۲۰۱۲ جدا شدند، اما مجدد در سال ۲۰۱۳ ازدواج کردند. در نهایت رابطه آن‌ها در سال ۲۰۱۳ به طلاق ختم شد. شایعاتی هم درباره رابطه او با امبر هرد پیش از طلاق با جانی دپ هم در رسانه‌ها مطرح شده است. سال ۲۰۱۸ هم با گریمز موسیقی دان ازدواج کرد و از این ازدواج هم یک پسر دارد.

۵. آن‌چه درباره او می‌گویند: کریس استوکل-واکر، روزنامه‌نگار می‌گوید: «من هیچ وقت کاملاً متقاعد نشده‌ام که او به درستی می‌داند که فردا قرار است چه بکند. او بسیار غریزی رهبری می‌کند.» به گزارش بی بی سی، در سال ۲۰۱۵ نویسنده‌ای به نام اشلی ونس، در زندگی‌نامه‌ای آقای ماسک را به‌عنوان «یک فرد متخاصم همه چیزدان» با «منیت فراوان» توصیف کرد. همچنین او را یک سخنران فاقد اعتماد به نفس نامیده است. پیش از این هم همسر اول ماسک درباره او گفته بود: «مردی نبود که زیر بار جواب نه برود.» در مطبوعات، او را نابغه‌ای دیوانه و بزرگ‌ترین ترول توییتر لقب داده‌اند.

انتهای پیام /