دستگیری یک هزار و ۷۵۰ توزیع کننده مواد مخدر/ آذربایجان‌شرقی برای تولیدکنندگان مواد امن نیست
دستگیری یک هزار و ۷۵۰ توزیع کننده مواد مخدر/ آذربایجان‌شرقی برای تولیدکنندگان مواد امن نیست
دهقانی گفت: یک هزار و 750 نفر توزیع کننده خرد و شش هزار و 800 نفر معتاد و مصرف کننده دستگیر شده البته خوشبختانه استان ما برای تولیدکنندگان مواد مخدر امن نیست.

به گزارش شمس، سرهنگ قاسم دهقانی درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز خطرات آزمایشگاههای تولید مواد مخدر از کارخانجات شیمیایی بیشتر است و مواد مخدر بنیان خانواده را از هم می‌پاشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی عزم جدی برای مبارزه با مواد مخدر دارد به طوریکه سه هزار و ۸۷۵ شهید و ۱۲ هزار نفر جانباز در این راه داده است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان‌شرقی با بیان اینکه به طور میانگین در کشور ۲ میلیون ۸۰۰ هزار نفر مصرف کننده وجود دارد، گفت: اشد مجازات محکومین مواد مخدر درطول این ۴۰ سال انجام شده اما متاسفانه وضعیت ما نسبت به سال‌های گذشته بدتر شده زیرا نگاهمان فقط به مقامات انتظامی است.

وی افزود: البته خوشبختانه در استان شاهد کاهش رشد مصرف مواد مخدر هستیم و اکنون تعامل خوبی با مدارس و آموزش و پرورش داریم و آمادگی خود را برای تعامل و پیش گیری در حوزه کارگری نیز اعلام می‌کنیم.

سرهنگ دهقانی پنهان بودن فرایند تولید تا مصرف مواد مخدر و همسایگی ایران با دو کشور تولیدکننده مواد مخدر را مشکلات اصلی کشورمان دانست و گفت: ترانزیت بودن مسیر ایران برای مواد مخدر نیز یکی دیگر از مشکلات است.

وی یادآور شد: تمام تلاش ما این است که شهروندان در خیابان‌ها و سطح شهر شاهد چهره زشت اعتیاد نباشند اما به دلیل عدم حمایت از افراد پس از درمان، شاهد هستیم بعد از یک سال دوباره به اعتیاد بر می‌گردند.

این مقام انتظامی درباره آمار پیشگیری در ۴ ماهه اول سال تشریح کرد: یک هزار و ۲۳۰ کیلو گرم انواع مخدر درسطح استان کشف و ضبط شده که بیشترین آن تریاک در حدود ۱ تن بود، ۱۵ کیلو هرویین، ۵۰ کیلو حشیش کشف شده و ۶۸ قاچاقچی مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده است.

وی افزود: یک هزار و ۷۵۰ نفر توزیع کننده خرد و شش هزار و ۸۰۰ نفر معتاد و مصرف کننده دستگیر شده البته خوشبختانه استان ما برای تولیدکنندگان مواد مخدر امن نیست.